Αν έφυες τζιαι σκέφκεσαι να ξαναστραφείς είσαι πελλός, είσαι μαμμάκιας που νομίζει ότι εν να πάει πίσω τζιαι εν να ξανάβρει την γλύκαν της ασφάλειας που ένοιωσεν κάποτε που την μητρικήν αγάπην που εξιδανίκευσεν. Όλα τα εξιδανικευμένα είναι χείμερες. Πρόσεχε.
Μην ηξαναστραφείς.
Ο τόπος εν γεμάτος ογράκους* που εμάχαν να τρών με δίχα να δουλεύκουν.
Επιάχαν ούλα τα πόστα που τους επιτρέπουν να ζουν σαν ογράτζιοι.
Κρατούν την γήν. Καφέν να χέλεις να πουλήσεις, θα σου χρεώσουν τον αέραν του τόπου πον να στήσεις το ουτζιάκκιν σου τζιαι θα σου ζητούν τρία € τον καφέν πον να πουλείς προμήθειαν.
Κρατούν τα πόστα. Άδειαν σκατοπετάχτη να ζητήσεις, θα σου ζητήσουν αντάλλαγμα για να σου το επιτρέψουν. Κλητήρας τους να θέλεις να γινείς για να φκάλεις έναν βούκκον ψουμίν, θέλουν αντάλλαγμαν. Ίσως όι σε ππαράν. Ακόμα σιειρόττερα, ίσως σε είδος.
Κρατούν τες δουλειές. Για να σου δώκουν δουλειάν θέλουν προμήθειαν. Τζιαι δεν είναι μόνον η βοήθεια. Αν δεν τους φιλάς τζιαι το σιαίριν τζιαι τους θεωρείς τζιαι ευεργέτες σου, με άλλα λόγια αν δεν τους προσκηνήσεις, η προμήθεια δεν κανεί. Θα έβρουν άλλους που προσφέρουν τζιαι προμήθειαν, τζιαι προσκήνημαν.
Κρατούν το κράτος. Μέχρι τζιαι κάρταν να πρέπει να αλλάξεις για το νοσοκομείον πον να ρωστήσεις, θέλει να πληρώσεις τον αντίτιμον: την ευχαρίστησην του ογράκου η της δρακούνας να σε "βοηθήσει" για να τους είσαι υπόχρεος, τζιαι να το ανταποδώσεις αλλιώς άλλην ώραν.
Αν είσαι έξω τζιαι θα πάεις πίσω, οι ογράτζιοι τζιαι οι υπηρέτες τους, καρτερούν σε έσσω σου. Έσσω σου ναι. Η οικογένεια είναι το τελευταίον άκρον του πλοκαμιού του συστήματος που δημιουργεί τζιαι ταΐζει ογράκους. Για να αρέσεις του τζιουρού σου, για να ευχαριστήσεις την μάναν σου να πα να σε χουμήσει τζιαι να νοιώθει ότι "επέτυχεν", πρέπει να πάεις κατευθείαν στους ογράκους για να μπείς in. Έξω που το σύστημαν θα πεινάσεις. Τζιαι η μάμμα σου η καλή σου, αυτή για την οποίαν εστράφης, δεν θα είναι υπερήφανη για σέναν. Τζιαι ο παπάς σου θα ποφυσά που δεν επέτυχες.
Δεν επέτυχες τι;
Να γίνεις όγρακος. Να γίνεις τζιείνον που επέτυχεν (να γίνεις όγρακος τζιαι κάχεται τζιαι να τρει), ή τζιείνον που δεν επέτυχεν τζιείνος (να θέλει να δουλέφκει τζιαι να προσκηνά τους ογράκους για να φά).
Αν δεν πετύχεις θα είσαι λούζερ.
Μην ηστραφείς. Στράφου μόνον για διακοπές. Στράφου μόνον για την θάλασσαν, για τον ήλιον, για τα βουνά, για τες επιφανιακές σχέσεις που δεν έχουν μέσα εξάρτησην. Για τες ώρες που οι ογράτζιοι ξεκουράζουνται τζιαι κάμνουν χάζιν τζιαι πασιαμάν. Ο πασιαμάς εν καλόν πράμαν. Δεν έχει μέσα την βίαν που χρειάζεται να εξασκήσει ο όγρακος πάνω στον άλλον για να τον αναγκάσει να τον ταΐσει τζιαι να τον προσκήνά.
Μακρά τζιαι φίλοι. Ρίξε πέτραν πίσω σου τζιαι έβρε τόπον που παρπατεί η αξία σου. Μόνον έτσι θα έβρεις την χαράν.
*Όγρακος: (ogre στα γαλλικά ή στα εγγλέζικα, orco στα ιταλικά, Огры στα ρώσσικα) ανθρωπόμορφον τέρας που του αρέσκει να τρώει αθρώπινην σάρκαν. Βαρκέται να δουλέψει αλλά είναι παμπλουτος. Οι αθρώπινη πρωτεΐνη τον αναθρέφει τζιαι τον κάμνει γίγανταν, τζιαι σωματικά, τζιαι κοινωνικά. Στην σύχρονην κοινωνίαν τα πλούτη του τον κάμνουν πολλές φορές τζιαι στάρ στην τηλεόρασην. Ο όγρακος πριν να φάει το θύμαν του του συμπεριφέρεται φιλικά. Παρόλην την αγριότηταν με την οποίαν εξασκεί βίαν, ο όγρακος είναι βλάκας. Ακόμα τζιαι ο Κοντορεβυθούλης καταφέρνει να του γελάσει άμαν δεν τον φοάται.
29 σχόλια:
Ο Ογράκος είναι μόνο δεξιόχειρ ή ... ;
Η δε οικογένεια ... ναι, είναι "μικρή επιχείρηση" εξαρτώμενη που τις μεγάλες.
Μάλιστα η ιστορία λαλεί μας πως εν που το λατινικόν Orcus, θεός του κάτω κόσμου που τον απεικονίζουν ανθρωποφάγο τζιαι τριχωτό οι ετρούσκοι. Σοφοί οι αρχαίοι.
Να τα σιέρουνται φίλε, εμείς έν είμαστεν για τα δόγκια τους.
Ανδρών επιφανών, πάσα γη τάφος.
Συγνώμη εκ των προτέρων Ασερα Να σιέσω σε ούλλους τους όγρακους σιχτιρ.
Καλό κείμενο Ασέρα. Ειδικά για όλους εμάς που βρισκόμαστε έξω και νιώθουμε το τράβηγμα...
Χρησιμοποιώ την κατ'εμένα αντίστοιχη λέξη "μασσωνούθκια". Εν τους επροσσιήνησα ποττέ. Τρέφουνται με τον φόβο του κάθε αθρώπου. Άμαν εν τους φοάσαι, εν έχουν καμιά δύναμη. Η μάχη δίδεται στο ρίγκ όμως. Με τον αντίπαλο καρζιή σου. Σε άλλους τόπους απλά μπορεί να μαζέψεις δύναμη - εφόδια για την μάχη σου αλλά εν να την δώσεις δαμαί. Στο ρίγκ
Λυπούμαι γιατί δεν μπορώ να διαφωνήσω μαζίν σου.
Λυπούμαι που για μένα εν ήδη αργά - όταν είχα την ευκαιρία επίστεψα και επείστηκα που άλλα παραμύθκια. Όσοι είσαστε έξω ή ακόμα εν εκατασταλάξετε, να έρκεστε μόνο για διακοπές - μόνον για τούτον κάμνει τούτος ο ρότσος...
εγώ διαφωνώ. είμαστε φτιαγμένοι που τούτο το χώμα.
σας εύχομαι να είστε καλά εσείς, οι οικογένειές σας και οι φίλοι σας. ξέρω ότι είστε άξιοι και επειδή υπάρχει αξιοκρατία διαπρέπετε εκεί που είστε.
αλλά εσείς χάσατε τα μελισσούθκια τον φλεβάρη που πέρασε. τις χωστές, τα στρουθκιά, του μάγκαλλους. χάσατε και το πρώτο καππάρι. μπορεί να χάσετε τζιαι τις ματζιήλες που όπου ναναι φκαίνουν.
άμα εν σας πειράζουν τούτα, δεν χάνετε κάτι άλλο αξιόλογο. εγώ όμως κρατιέμαι με τούτα.
Egw diafonw. Fefkeis je afineis ton topo sou dixa na to palepseis? Dixa na fatsiseis to shieri sou kai na peis kanei?
Touta oulla ta "fie je men ksanarteis" en pouttilikkia. Fiete oulloi sas, je afiste tous garous na rizoun ton topo sas. No problem.
Sampos je exw en polla diaforetika. Ezisa je eksw je eida, en nakkon kalliteri i katastasi yiati o kosmos emathe ma fakka to shieri tou kai na men dexete peripeksimo.
Giati en strefeste kalo na mathoume je tous allous ma fakkoun ta shierka? Inta dkialeete tin efkoli odo je fefkete? I kkele kapiou laou yia na allaksei thelei 2 pramata: kosmon pou thorei mprosta je ypomoni.
Enomises poso tha stekounte toutes oi sierokoutales, aman o laos aniksei to mati tou?
Skeftite to etsi, je men klonnete kantouni.
Rikkos Al'habib
Φίλε Ρίκκο, θα ήταν πιο σωστό να έγραφα "έβρε ΤΡΟΠΟ που παρπατεί η αξία σου" παρά έβρε τόπο. Θα σας εκάλυφκεν τζιαι σας που θα θωρείτε τζιαι τα ζιείτε επι τόπου. Το κείμενον τούτον εν λλίον άδικον για αυτούς που σηκώννουν κκελλέν προς τους ογράκους τζιαι τες δρακούνες. Αν ηθκιαβάσεις το πρώτον παραμύθιν που εδημοσίευσα, (κάμε κλικ δεξιά "ο δράκος που το νερόν" ή το άλλον "η ιστορία της τριδρακούνας") δείχνουν πόσον σας αγαπώ εσάς που σηκώννετε κκελλέν.
Μια σειρά συγκυριών τζιαι γεγονότων με έχει θλίψει όμως τόσον πολλά αυτές τες μέρες, που αηδίασα έτσι όπως τότε που έφυα.
Αστροναύτη, αυτόν είπα τζιαι γώ. Ματζιήλες τζιαι χωστές όμως έν μπορεί α τρώεις για κυρίως πιάτον. Η ΒΙΑ έρκεται που τες οικονομικές συναλλαγές. Δόξασοι ο θεός, (ότι τζιαι να ναι τζιαι τούτον) ΔΕΝ έχω ανάγκη να πώ ναι σε ογρακοσυναλλαγές τζιαι μπορώ να κάμνω τον τατσίζη. Τζιαι δεν έχω ανάγκην απλά τζιαι μόνον διότι ερίζωσα τζιαι άθθισα EΞΩ.
Μιλάζ εκατάλαβα το που παλιές σου κουβέντες αυτόν που λες.
Στροβολιώτη τούτην την φοράν μακάρι να έβρισκες κάτι να διαφωνήσεις.
Τάκη της ίζης ίδια απάντηση που έδωσα στον Ρίκκο (σόρρι τζιόλας, αλλά το takeit λόγω τζιαι λλίης δυσλεξίας, εθκάβαζα το για πολλήν τζιαιρόν Τάκη ξέρω γω τι, ύστερα το εθκιάβασα πορσεκτικά take it easy)
Νικόλα ελπίζω να μην καταριφτείς, γιατί πον να στραφείς καρτερούν σε τα όρνεα.
Σταλαμαθκιά παίζεις τ΄αππάριν σου διότι δεν τους έχεις ανάγκην ίσως για να φάεις. Είσαι τζιαι έξω. Αλλά τζιαι στην Ελλάδαν από ογράκους δεν πάει πίσω. Είναι τζιαι πιο τταβλαντισμένοι τζιεικάτω τζιαι φκαίνουν τζιαι που την τηλεόραση τζιαι λαλούν "μαζί τα φάγαμε".
Kai na katharizoumen ναι. Όπως είπαμεν, άλλοι μπορεί να έβρουν τον τόπον, άλλοι μπορεί να γυρέψουν τον τρόπον να παρπατήσει η αξία τους. Το να έβρεις τον τόπον είναι ίσως ένας αποτελεσματικός τρόπος.
Διάσπορε αθθυμούμε την ανάρτησην που έκαμες για τους επισκέπτες του πάρκου...
Mouflon οι ογράτζιοι εν αμφιδέξιοι
Πρώτον τζαι άσχετον αν τζαι παρεμφερές: πάντα είχα την απορία τι εννοούμε στα παραμύθκια τα κυπριακά άμα μιλούμε για «δράκους». Εσύγχηζε με η εικόνα του σαυρόμοφορου δράκου. Ο όρος ογράκος [ogre] πάντως αν καλή προσέγγιση γιατί μοιάζει ηχητικά με το «δράκος» τζαι εκφράζει καλλύτερα τζείνου που εννοούμε. Τζαι εννοείται σόρι αν σας πρήω έχοντας ανακαλύψει μια τασιηνόπιττα για την οποία έγραψες σε παλιόττερες αναρτήσεις.
Στο θέμα μας: συμφωνώ ότι ο μόνος τρόπος είναι να σηκώννεις κκελλέ τζαι να μεν τους αφήννεις να ορίζουν τα πάντα. Το κείμενο σου πάντως εκφράζει το πρόβλημα πολλά σωστά- εν αλήθκεια πως τούτη η κυριαρχία των ογράκων εν στον φόο που βασίζεται, στον φόο της κριτικής, της προσπάθειας, της αντιπαράθεσης. Λόγω ιδιοσυγκρασίας ίσως οι κυπραίοι εν αρεσκούμαστε στην αντιπαράθεση, για αυτό ίσως τζαι συμπεριφερούμαστε έτσι.
Όμως έσιει χώρο να ζήσουμε τζαι να το παλέψουμε δαμέ, έσιει τρόπο τζαι δέννεν δύσκολος. Εν απλώς να μάθεις να προσπαθείς να μεν έσιεις υποχρέωση σε κανέναν. Ότι τζαι να κάμουν οι ογράκοι, άμα εν τους χρειάζεσαι, εν έχουν κανένα απολύτως τρόπο να σου τζήσουν.
δυστυχώς....έχεις δίκιο...και δυστυχώς γύρισα.....
Αντηχείς την ανάρτησην μου "το παναΰριν ετέλεψεν";
Αχ Ασερα μου εν παίζει το αππάριν μου τζιαι ούτε τα μισά ενός φτωχομέτριου κυπραίου εν έχω τζιαι δακάτω που είμαι βουρώ τζιαι εν συφτάνω, τους όγρακους όμως τζιαι ποδά τζιαι ποτζιει τους έχω εκει που πρέπει (εν μόνοι τους που τα εφάαν οι κοπρίτες της κυβέρνησης και πριν και τώρά)η ζωή θέλει τρέξιμο αλλά όι για να δείξω στους άλλους την αξία μου αλλά για μένα!
Επίσης να ευχαριστήσω τον Αστροναύτη για τις ματζιήλες(είχα ξεχάσει τούτη τη λέξη)
Όταν ξεκινάς και κάνεις εκπτώσεις στις αξίες σου, είναι σημάδι ότι πρόκειται να το κλείσεις το μαγαζάκι. Ποιό όμως είναι τελικά το αποτέλεσμα του άλλου, θα σε γελάσω....
Το θέμα είναι αν πρέπει πάντα να είναι επικερδές. Μπορείς να το κρατήσεις και να το ξεσκονίζεις απαγγέλλοντας στους τοίχους ό,τι σου κατέβει. Το φαλλιμέντο είναι σχετικό.
Το να περιμένεις συνεχώς από τους άλλους να σε ενισχύουν και να σε επιβεβαιώνουν, είναι σημάδι αδυναμίας.
γιουνοχου
Νεκατωμένε το όγρακος όπως το εχρησιμοποίησα μάλλον δεν εχρησιμοποιήθην σαν ogre. Εχρησημοποιούσαμεν δρακος. Δράκος για το Ogre, δράκος τζιαι για το dragon. Δράκος αυτός που εσκότωσεν ο Σπανός με τους σαράντα άλλους, δράκος τζιαι αυτός που εσκότωσεν ο Άης Γιώρκης. Που ούλλες τες μελέτες που έκαμα, οι δράτζιοι τζιαι οι δρακούνες είναι τα ανθρωπόμορφα τέρατα που αντιστοιχούν στα ogres, αλλά για να τους ξεχωρίζουμεν εγώ χρησημοποιώ το όγρακος, που εχρησημοποιήθην για στην παλιά διάλεκτο για τον βάτραχον.
Για το κυρίως θέμαν, μπορεί να θωρώ με συμπάθειαν αυτούς που σηκώννουν κκελλέν τζιαι μάχουνται αλλά εγώ προσωπικά κλώθω καντούνιν τζιαι χάνουμαι. Δεν είμαι της αντιπαράθεσης. Αφήνω τους να τρών τζιαι να τρόουνται μόνοι τους. σσυφφωνώ δηλαδή απόλυτα με την τελευταία σου παράγραφο Νεκατωμένε.
michael Αφού εγύρισες τότε έβρε τρόπον αντίς τόπον :))
Κυπριακόφωνε επήα τζιαι θκιάβασα. Ναι, έσιει φορές που σε καταλάβω τζιαι σσυφφωνώ μαζί σου. Έσιει ώρες ώρες, ιδίως άμα φτάνεις στες λύσεις που σε φοούμαι, ίσως τζιαι να σε παρεξηγώ.
Σταλαμαθκιά ξέρεις πολλά καλά ότι η αξία φαίνεται. Δεν την δείχνεις :))
Ανώνυμε κάτι δεν θα εκατάλαβες. Φαίνεσαι από άλλο ανέκδοτο :)) Πάντως νο νόου χού. Ή μάλλον νο αντεστάν.
Συμφωνούμε, αν τζαι διευκρινίζω πως κλώννω τζαι αφήννω τους να φάσιν έτσι ώστε άμα θέλω να μπω σε αντιπαράθεση [που θέλω, γιατί είμαι ασσιώτης τζαι ξερόκκελλος] να ξέρω πως εν μπορούν να με πιάουν που το πόι. Είμαι σίουρος πως τζαι εσύ θέλεις να διατηράς την δυνατότητα να σηκώννεις κκελλέ, αλλιώς, άλλωστε, εν θα έγραφες. :]
Αν ηξέρεις γαλλικά Henri Laborit, L'éloge de la fuite
ou encore
http://www.dailymotion.com/video/x3emds_l-eloge-de-la-fuite-1_shortfilms
@αστροναύτης:
Ναι, το 2ο καλό της Κύπρου εν το φαϊ... και μετά;
et surtout la deuxième partie
http://www.dailymotion.com/video/x3em3l_l-eloge-de-la-fuite-2_shortfilms
πρέπει να κερτάς για να μεινίσκεις κάπου;
( γιουνοχού)
milaz, έχει και άλλα πράματα, ξέρεις το. χρησιμοποίησα τη φύση και το φαΐ που είναι πιο κοντά στις φυσικές μας ανάγκες. και ανάφερα είδη "ενδημικά". από κει και πέρα διαλέγεις εσύ και παίρνεις αυτά που σου ταιριάζουν. παραπόττηες και κερδοσκόποι υπάρχουν παντού. δεν είναι ενδημικοί της κύπρου.
Ανώνυμε: πρέπει να είσαι χαρούμενος για να μεινίσκεις. Εγώ δεν θέλω να κερτώ διότι δεν μπαίνω καν σε αντιπαράθεσην. Αυτόν είναι το βαθύτερον νόημα της οδής προς την φυγή του Λαμπορίτ (δυστυχώς στα γαλλικά).
Στα κυπραίικα λέμεν ότι κερτά κάποιος όταν παίζει λαχείον ή κουμάριν τζιαι του ππέφτει το καλόν νούμερον ή όταν κάμνει μιαν πάλην τζιαι νικά τον άλλον. Για το κέρδος που μιαν δουλειάν κανονικά δεν λέγεται έτσι. Ή θα καλαμαρίσει κάποιος τζιαι θα πει "να κερδίζεις" ή θα πει "να φκάλεις κέρτος", ή καλλύττερα, "να φκεις πουπάνω".
Για μέναν, σε μια δουλειά φκαίνεις πουπάνω με δίχα κέρτος εάν τζιαι μόνον εάν επενδύεις, υπό την προυπόθεσην όμως ότι σηκώννει η ράσιη σου την επένδυσην, τζιαι έσιεις βάσιμες ελπίδες πως η δουλειά που κάμνεις χωρίς να την πληρωθείς τώρα, θα πληρωθεί από μελλοντικήν δουλειάν. Τα αυτονόητα δηλαδή, αυτά που δεν εφάρμοσεν η Ελλάδα τζιαι σε μεγάλον βαθμόν η Κύπρος τζιαι έρκουνται τωρά οι δανειστές τζιαι θέλουν τζιαι κώλον.
Αυτόν όμως δεν είναι το θέμαν της ανάρτησης. Μιλούμεν για τους ογράκους που στήνουν καρτέριν σε καίρια πόστα τζιαι βυζάνουν το κέρτος της δουλειάς του άλλου με δίχα να δουλέψουν. Το παίρνουν απλά επειδή έχουν το καλόν πόστον που τους διά το σύστημαν. Τζιαι το πόστον φίλε μου, (τζιαι το σύστημαν), διά τους το δικαίωμαν να ασκήσουν ΒΙΑ για να πάρουν αυτόν που νομίζουν ότι δικαιούνται. Πρώτη εύκολη μορφή βίας που διά το σύστημαν στους ογράκους είναι η ΒΙΑ του αποκλεισμού. Η δεύτερη είναι η ΒΙΑ της ντροπής. Δεν αξίζεις, δεν μου κάμνεις. Τζιαι αυτή η ΒΙΑ μπορεί να υποστηρίζεται που μιαν οικογένειαν που είναι υποταγμένη στ΄ογρακοσυνάφιν. Η τρίτη μορφή βίας είναι η ΒΙΑ της τιμωρίας. Δε διώχνω, σου παίρνω τζιαι αυτά που έχεις, σε καταστρέφω.
Άπαξ τζιαι δεκτείς την πρώτην μορφήν βίας θα υποστείς τζιαι τες επόμενες. Κατά τον Λαμπορίτ δύο είναι τα βιώσιμα διέξοδα. Ή θα παλέψεις, ή θα φύγεις. Θα παλέψεις αν έχεις βάσιμες ελπίδες να κερδίσεις. Θα φύγεις γιατί ξέρεις ότι θα αθθίσεις αλλού. Εάν δεν μπορείς ούτε να παλέψεις ούτε να φύγεις είναι αυτοκτονικό. Υποταγή. inhibition de l'action φέρνει πόνους στα στομάσια, έλκη, καρδιαγγειακές παθήσεις, άγχη, κατάθλιψη, αυτοκαταστροφή που μπορεί να φτάσει στην αυτοκτονία.
Φυγή κατά τον Λαμπορίτ δεν είναι λοιποταξία. Είναι να αποφύγεις την πάλη. Να πάεις σε άλλον τόπον ή να έβρεις άλλον τρόπο όπου μπορείς να δημιουργήσεις χωρίς να διοχετεύεις τον έρωτα στην διαπάλη αλλά στην δημιουργία. Η πάλη θα σου δώσει μιαν πρόσκαιρη νίκη. Θα σου δώσει έναν ιεραρχικό πλεονέκτημα. Αλλά τζιαι να κερδίσεις έναν ιεραρχικόν πλεονέκτημαν, πουπάνω έχει άλλους ογράκους, πιο δυνάμενους, τζιαι πάλε πάλη, για να κρατήσεις αυτόν που κέρδισες, τζιαι πάλε "νίκη ή υποταγή", τζιαι το παιχνίδι ξαναρχίζει με άλλους ογράκους, αυτήν την φορά αφού έγινες τζιαι σύ σαν νικητής ένας από αυτούς. Με την φυγή δεν μπαίνεις στον φαύλον κύκλον της ιεραρχίας. Είσαι ελεύθερον ηλεκτρόνιον. Κάτι άλλον. Ως που καταφέρνεις να επιβιώσεις δίπλα, πίσω ή μακρυά που το σύστημαν καλώς.
Ζήτω η φυγή. Η φυγή όμως προς τα μπρός.
Ελπίζω να εκατάλαβες ότι μιλούμεν για άλλα πράματα. Που σου νεύκω, πού πάεις δηλαδή.
Αστροναύτη, τελικά σσυφφωνούμεν 100%. Νομίζω ότι τωρά καταλάβω τζιαι την επιλογήν του παρατσουκλιού σου. Το Ιούλη έρκουμαι Κύπρο γιατί εν ο τζιαιρός των ματζιήλων, τζιαι της παττίχας, τζιαι των 38 βαθμών υπό σκιάν (εκτός που αν είσαι στο δίχωρον ή σε οικολογικήν οικοδομήν), τζιαι των παπουτσόσυκων, τζιαι των ζίζζιρων, τζιαι της ... θάλασσσας : )
είδες το χαμόγελον;
είδα το, έχω τζι εγώ :)
γεια σου stalamatia μου!
Το ότι είμαστε αντίθετης κοσμοθεώρησης εν φανερό. Δεν χρειάζονται υποτιμητικές και προσβλητικές μπηχτές. Είναι αχρείαστα. Αλλού εσού, αλλού εγιώ, ίσοι και σεβαστοί και οι δύο.
Κατάλαβε τζιαι εσύ, ότι κάποιουν παλεύκουν με τους όγρακους, την ανισότητα του συστήματος τζιαι δεν εγκαταλείπουν τον αγώνα για τα μαλακτά της τζοιλιάς τους. Βλέπεις ότι πριν να κλείσουν κάποιοι τα "μαγαζάκια" (μεταφορικά μιλώ) κάμνουν εκπτώσεις σε αξίες,τζιαι φέφκουν, αφού τα ακυρώσουν όλα και τα εκμηδενίσουν. Αε μην υποτιμούν όμως αυτούς που παλεύουν χωρίς να τους ενδιαφέρει εγωιστικά ο εαυτούλης και η αυτοπραγμάτωσή του. Έχεις να επιλέξεις: λαός, συλλογικότητα, αγώνας ή εαυτούλης, ατομικισμός, μικροαστικές πολυτέλειες και "προόδοι" επαγγελματικές κτλ.
Τώρα, Όσον αφορά το "κέρτος". Είτε χρηματικό καταλάβεις το κέρδος είτε αυτό εννοηθεί ως επιτυχία σε όποιον τομέα, ονόμαστον γαλλικά τζιαι αλαουρνέζικα εν με κόφτει, σημασία έχει ότι όποιος το επικαλείται ως κριτήριο για να φύει, δεν τον κάμνει λιγότερο ευθυνόφοβο τζιαι φυγόπονο. Έσιεις καθήκον να παλέψεις τους όγρακους, παρά να τους αφήκεις να δρατζιάσουν τζιαι να πιάσεις τα όρη μετρώντας τ' άστρα. Αλοίμονο αν οι προγόνοι μας έπρατταν το ίδιο.
Θέλει γερά στομάσια, θέλει αντοχές, θέλει ψυσιή, αλλά σημασία έχει ότι υπάρχουν ακόμα στην Κύπρο και στην Ελλάδα και παντού, ανθρώποι που διαθέτουν τα παραπάνω τζιαι αγανακτούν, φωνάζουν, φακκούν μαείρισσες τζιαι γράφουν πανώ " Δεν αντέχω στην ανεργία, δεν αντέχω ούτε την Αυστραλία". Τι θα γίνει μετά; Δεν ξέρω. Φκάλλω τους όμως το καπέλο.
Καλο μεσημέρι.
υ.γ Μια χαρά εκατάλαβες.
(γιουνοχού)
Ά. Μετά που τούτο το σχόλιο νομίζω ότι εκατάλαβα για άλλον. Ή αν είσαι αυτός που νομίζω ότι κατάλαβα ισχύει ακριβώς "που σου νεύκω, που πάεις". Ένα να σου πώ. Αν εκατάλαβες υποτιμιτικές μπηχτές σημαίνει ότι δεν καταλαβαινόμαστε (ακόμα). Τζιαι αφού ξέρω ποιος ή ποιά είσαι, πέψε έναν μέιλ για να συνεννοηθούμε σαν ανθρώποι. (το ίντερνετ τζαι η δημόσια συζήτηση δημιουργούν παράσιτα).
Καλά να σαι, όποιος, ή όποια τζιαι να σαι.
Touto to keimeno en gemato apogoiteush kai elleipsi elpidas, e3enisen me llio na sou po tin alithkeia an tzai katalavo polla kala ton skopo tou. En polloi pou mas pou esiramen prosorina mauri petra prin polla xronia, mono kai mono gia na epistrepsoume otan niosoume pos "pliroume ta kritiria" gia na pianei topon o loos mas, otan niosoume oti mporoume na valoume ena mikro litharaki pros to kalitero gia thn xora pou toson agapoume.
Diafono katheta me to na egkataleipeis ton topo sou giati kamnei se na niotheis avola, asxima, apogoiteutika. Na fyeis gia na apostasiopoih8eis tzai na anasigkrotitheis nai, alla na ton egkataleipseis en pouttilliki. En tzai dikh sou euthyni na prospathiseis na alla3eis ta kakws exonta, opos mporeis, opothen mporeis, opote mporeis. Alliws oi ograkoi enna en o kanonas eis ton aiwna ton apanta tzai enna ftain tzai tzeinoi tzai esi gia touto.
fefkeis, kalo meiniskeis??!!
Ftanei na to skefteis gliora, otan iparhoun o tropos kai i katallili efkairia. Meta einai pia poli arga kai h polis ehei idi throniastei stis aposkeves sou..
Δημοσίευση σχολίου