Ο Aceras Anthropophorum εν ένα μικρόν φυτόν της οικογένειας των ορχιδέων. Βλαστά πας τες ξεροκαφκάλλες. Ζητά λλία πράματα για να ζήσει: ελευθερίαν, ησυχίαν τζαι ελάχιστες υλικές προϋποθέσεις. Στην Κύπρον εξιλείφτην λόγω της αλοάρκαστης ανάπτυξης. Αν κάποιος τον δει κάπου, να μεν το πει κανενού. Να μου πέψει μήνυμαν να πάμεν να θαυμάσουμεν τα φκιόρα του μαζίν τον Απρίλην. Υπόσχουμαι ότι δε θα τσαλαπατήσω ότι βλαστά γυρόν. Αναζητώ τζαι άλλου είδους ανθρωποφέρουσες ιδέες που τείνουν να ξιλειφτούν.
Τέλειο, άψογο.Σε παρακαλώ κράτησε αυτό που έκανες με τον ήχο, είναι ότι καλύτερο! Ήταν πραγματικά απόλαυση να σε ακούω να διαβάζεις. Το κείμενο σου έχει πανέξυπνους παραλλήλισμους.Περιμένουμε κι αλλά.
Αγαπητή Evita σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Το επόμενον που γράφω θα σου το αφιερώσω. Επέρασα σήμερα που το μπλογκ σου και καταπιάνεται ακριβώς με τα θέματα που σε βασανίζουν στο τελευταίο σου ποστ. Προσωρινός τίτλος "Οι έρωτες των ημενοπτέρων". Θα φάει όμως πάνω απο μήναν για να τελειώσει. Όσες ιστορίες έβαλα μέχρι τώρα τις έφκαλα που την κατάψυξην τζαι απλά τις εξαναδουλεψα πριν να τα δημοσιέυσω. Τούτην την τελευταίαν την έγραψα στα γαλλικά. Εξεκίνησα να τη μεταφράζω αλλά η μετάφραση δεν έχει τη γέυση του ορίτζιναλ. Με ξίδι έχει με άλας. Λες τζαι η μετάφραση σκοτώνει του την ψυσιήν της. Οπότε την ξαναγράφω που ξάναρκης να την αναστήσω. Υπομονήν λοιπόν...
Ωραία... μόνο που τώρα τελευταία ο δράκος στέκει τζιαι τζαμέ που πίννουμεν τζιαι τζαμέ που κατουρούμεν.Τα σέβη μου.
Νομίζω ότι οι τέγνες της μαντούς που κρούζουν δράκους με την πονηρκάν τζαι φκάλλουν φόους με το κουράγιον, κάμνουν τζαι για τούτους τους δράκους.
Έμεινα άφωνη.Pls συνέχισε τα θκιαβαστερά μαζί με τα γραψιμιά, εν πολλά ωραία μαζί.
Katapliktiko... h glossa enas potamos. Oso gia th "diorthosh" sta xronia, distixos, tha ginete aenaa.Kalhmera!
Πολύ ωραίο. Ζηλεύω, την ωραία κυπριακή, δεν την χορταίνω. Εσείς μιλάτε τα ωραιότερα ελληνικά, εμείς εδώ μείναμε μουγκοί. Αν ήμουν υπουργός παιδείας, θα έβαζα τα κυπρακά σε όλα τα σχολεία. Δεν μου αρέσουνε μόνο οι λίγοι που εξισώνουνε τους θύτες με τα θύματα, που ξεχνάνε τον στρατό κατοχής. Για τις μανάδες δεν το συζητώ, φιλώ και των δυό το χέρι, αναγνωρίζω τον κοινό και όμοιο πόνο και πονάω το ίδιο. Να φύγει ο τουρκικός στρατός και να ενωθεί το νησί με το σχέδιο της ζωής όχι με το σχέδιο του Ανάν. Βαγγέλης
Αγαπητέ Βαγγέλη, αφού σ'αρέσκουν τα κυπραίικα να σου απαντήσω κυπραίικα. Τζείνοι{εκείνοι} που ξιχάννουν{ξεχνούν} τον στρατό κατοχής είναι τζείνοι που εν{δεν} είδαν πόμπαν να πεύτει, εν έζησαν τον φόον του θανάτου, εν εχωριστήκαν που τες γειτονιές μες τες οποίες έπαιξαν τα πρώτα παιδικά τους παιγνίδκια.Θύμα του πολέμου εν οι λας{είναι ο κόσμος, οι λαοί} που εν έχουν δυνατότηταν να ποφύουν{αποφύγουν} που την μηχανή θανάτου που διάφοροι κυβερνώντες στήνουν. Στήν Κύπρον θύμα είναι ο λαός της. Θύτες έχει πολλούς. Ο τουρκικός στρατός έπαιξε την τελευταίαν πράξην.Έθθελω{δεν θέλω} να μπω σε συζήτησην περί σκεδίων, παρόλον που θα μπορίαμεν{μπορούσαμεν} να γυρέψουμεν τα μασκαρέματα τζαι στούν{σε τούτην} την ιστορίαν. Το παραμύχιν εγράφτην πολλά πριν να διχαστεί ο κόσμος σες Νενέκες τζαι Οχιές.
Πολύ ωραία τα είπες με αυτή την τόσο μουσική γλώσσα σας. Ντρέπομαι που σου μιλώ με τα δικά μου ξύλινα ελληνικά. Με αυτή την γλώσσα που φυσάει έτσι μέσα από τα στόματά σας εξηγώ που γέμισε η Ελλάδα τραγουδιστές και τραγουδίστριες από την Κύπρο και όλοι υπέροχοι. Πολύ κρατάει αυτή η τελευταία πράξη. Πράγματι, ο λαός πάντα υποφέρει, μα δεν είναι πάντα οδηγός της ζωής η παύσι του πόνου, η ησυχία και το σπίτι. Αν ήταν μόνο αυτά θα μέναμε για πάντα δούλοι. Πονάνε οι λαοί, μα δεν είναι διατεθειμένοι να ζήσουνε χωρίς ελευθερία και δικαιοσύνη. Να, και οι Παλαιστίνιοι πονάνε και υποφέρουνε, λύση όμως δεν είναι η υποταγή. Να ξεκουμπιστούνε οι ξένοι στρατοί, να ξεπλακωθεί το νησί και θα βρει λύσεις η ίδια η ζωη μετά, όχι οι αμερικανοί και οι εγγλέζοι με τον Ανάν. Βαγγέλης
Δεν καταλάβω γιατί γυρόν τζαι πογυρόν{μιαν απο δω και μιαν απο κει} φέρνεις μες την κουβένταν τον Ανάν, τη στιγμήν μάλιστα που σου λαλώ{αναφέρω} ότι η ιστορία εγράφτην πριν 5 γρόνια.Εν πάσει περιπτώσει, εγώ έγραψα μιαν ιστορίαν, ο αναγνώστης εν ελεύθερος να φανταστεί ότι θέλει. Με αυτήν την συζήτησην με φέρνεις σε δύσκολην θέση, διότι είναι σαν να μου ζητάς να σου επιβεβαιώσω την ερμηνίαν που θέλεις να της δώσεις. Ενδιαφέρει με να ξέρω ήνταλοϊς{πώς, με ποιό τρόπο} σε προκαλεί η ιστορία του δράκου, μα δεν βρίσκομαι σε άνετην θέσην να κρίνω την ερμηνίαν. Σε ευχαριστώ πάντως για τα καλά σου λόγια σχετικά με την γλώσσαν. Μακάρι να νοιώθαν τζαι οι κυπραίοι έτσι περήφανοι να μηλούν τζαι να γράφουν "χωρκάτικα" όπως ονομάζουν τζαι οι λόγιοι μας δακάτω την διάλεκτον.
Oχι, συγχώρεσέ με, δεν είναι η ιστορία σου που μου φερε στο νου τον Ανάν, δεν είναι αυτή η ερμηνεία μου. Οι ιστορίες με δράκους ταξιδεύουνε πέρα, πιό μακριά από τα καθέκαστα της εποχής τους. Είναι οι εμμονές μου και πάλι συγνώμη γι αυτές, είναι που όπως βλέπω δι όλου πεθαμένο δεν είναι το σχέδιο και το φοράνε πάνω μας με το ζορι και λίγο λίγο και σιγά σιγά. Η ιστορία σου μου άρεσε πολύ, την τύπωσα και την διάβασα στην μάννα μου, προσπαθώντας να μιμηθώ την προφορά της Κύπρου. Βαγγέλης
Θαυμάσιο, θαυμάσιο. Μπράβο.
Γεια σουΕνδιαφέροντα όλα αυτά που γράφεις. Ανακάλυψα χθες τη σελίδα σου, μου την είπε μια φίλη. Είμαι Κύπριος, ζω σε πόλη, με καταγωγή από χωριά, αλλά όχι με τόσο στενή επαφή με αυτά. Μου έκαναν εντύπωση τα κυπριακά που χρησιμοποιείς. π.χ νήλιος. Αυτά σε ποια περιοχή χρησιμοποιούνται;Συνέχισε :)
Είναι μη παραλιακά κοτσιινοχωρκάτικα. Με αρκετήν επίδρασην που την βαρωσιώτικη διαλέκτο (έζησα μέχρι 10 χρονών) τζαι έναν αέραν του πενταδακτύλου (παπούδες τζαι οικογένεια). 'Οπως νήλιος λαλούμεν νεκκλησιά, νάκρα ... Διάβασε την ανάρτηση "Τί γλώσσα να σου μιλήσω"
xmm 32 xronia o daskalos tze o mouxtaris itan kat akriveia dyo drakoi metamfiesmenoi pou pirane ti morfi ton 2 prouxonton tou xoriou. lepia klp. moiazei me tainia drasis kai fantasias. px an erxontousan oi dyo drakoi apo to diastima? kati san to Alien vs predator. tin mana tha mporouse na tin epaize h sharon stone
Aceraw δεν μπορώ να ακούσω το αρχείο με τον ήχο . Παίρνει με ποτζιή ποδά αλλά τίποτε. Πρέπει να κάμουμε εγγραφή κάπου πρώτα;
Δημοσίευση σχολίου
16 σχόλια:
Τέλειο, άψογο.
Σε παρακαλώ κράτησε αυτό που έκανες με τον ήχο, είναι ότι καλύτερο! Ήταν πραγματικά απόλαυση να σε ακούω να διαβάζεις.
Το κείμενο σου έχει πανέξυπνους παραλλήλισμους.
Περιμένουμε κι αλλά.
Αγαπητή Evita σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Το επόμενον που γράφω θα σου το αφιερώσω. Επέρασα σήμερα που το μπλογκ σου και καταπιάνεται ακριβώς με τα θέματα που σε βασανίζουν στο τελευταίο σου ποστ. Προσωρινός τίτλος "Οι έρωτες των ημενοπτέρων". Θα φάει όμως πάνω απο μήναν για να τελειώσει. Όσες ιστορίες έβαλα μέχρι τώρα τις έφκαλα που την κατάψυξην τζαι απλά τις εξαναδουλεψα πριν να τα δημοσιέυσω. Τούτην την τελευταίαν την έγραψα στα γαλλικά. Εξεκίνησα να τη μεταφράζω αλλά η μετάφραση δεν έχει τη γέυση του ορίτζιναλ. Με ξίδι έχει με άλας. Λες τζαι η μετάφραση σκοτώνει του την ψυσιήν της. Οπότε την ξαναγράφω που ξάναρκης να την αναστήσω. Υπομονήν λοιπόν...
Ωραία... μόνο που τώρα τελευταία ο δράκος στέκει τζιαι τζαμέ που πίννουμεν τζιαι τζαμέ που κατουρούμεν.
Τα σέβη μου.
Νομίζω ότι οι τέγνες της μαντούς που κρούζουν δράκους με την πονηρκάν τζαι φκάλλουν φόους με το κουράγιον, κάμνουν τζαι για τούτους τους δράκους.
Έμεινα άφωνη.
Pls συνέχισε τα θκιαβαστερά μαζί με τα γραψιμιά, εν πολλά ωραία μαζί.
Katapliktiko... h glossa enas potamos. Oso gia th "diorthosh" sta xronia, distixos, tha ginete aenaa.
Kalhmera!
Πολύ ωραίο. Ζηλεύω, την ωραία κυπριακή,
δεν την χορταίνω. Εσείς μιλάτε τα ωραιότερα ελληνικά, εμείς εδώ μείναμε μουγκοί. Αν ήμουν υπουργός παιδείας, θα έβαζα τα κυπρακά σε όλα τα σχολεία.
Δεν μου αρέσουνε μόνο οι λίγοι που εξισώνουνε τους θύτες με τα θύματα, που ξεχνάνε τον στρατό κατοχής. Για τις μανάδες δεν το συζητώ, φιλώ και των δυό το χέρι, αναγνωρίζω τον κοινό και όμοιο πόνο και πονάω το ίδιο. Να φύγει ο τουρκικός στρατός και να ενωθεί το νησί με το σχέδιο της ζωής όχι με το σχέδιο του Ανάν.
Βαγγέλης
Αγαπητέ Βαγγέλη, αφού σ'αρέσκουν τα κυπραίικα να σου απαντήσω κυπραίικα. Τζείνοι{εκείνοι} που ξιχάννουν{ξεχνούν} τον στρατό κατοχής είναι τζείνοι που εν{δεν} είδαν πόμπαν να πεύτει, εν έζησαν τον φόον του θανάτου, εν εχωριστήκαν που τες γειτονιές μες τες οποίες έπαιξαν τα πρώτα παιδικά τους παιγνίδκια.
Θύμα του πολέμου εν οι λας{είναι ο κόσμος, οι λαοί} που εν έχουν δυνατότηταν να ποφύουν{αποφύγουν} που την μηχανή θανάτου που διάφοροι κυβερνώντες στήνουν. Στήν Κύπρον θύμα είναι ο λαός της. Θύτες έχει πολλούς. Ο τουρκικός στρατός έπαιξε την τελευταίαν πράξην.
Έθθελω{δεν θέλω} να μπω σε συζήτησην περί σκεδίων, παρόλον που θα μπορίαμεν{μπορούσαμεν} να γυρέψουμεν τα μασκαρέματα τζαι στούν{σε τούτην} την ιστορίαν. Το παραμύχιν εγράφτην πολλά πριν να διχαστεί ο κόσμος σες Νενέκες τζαι Οχιές.
Πολύ ωραία τα είπες με αυτή την τόσο μουσική γλώσσα σας. Ντρέπομαι που σου μιλώ με τα δικά μου ξύλινα ελληνικά.
Με αυτή την γλώσσα που φυσάει έτσι μέσα από τα στόματά σας εξηγώ που γέμισε η Ελλάδα τραγουδιστές και τραγουδίστριες από την Κύπρο και όλοι υπέροχοι.
Πολύ κρατάει αυτή η τελευταία πράξη. Πράγματι, ο λαός πάντα υποφέρει, μα δεν είναι πάντα οδηγός της ζωής η παύσι του πόνου, η ησυχία και το σπίτι. Αν ήταν μόνο αυτά θα μέναμε για πάντα δούλοι. Πονάνε οι λαοί, μα δεν είναι διατεθειμένοι να ζήσουνε χωρίς ελευθερία και δικαιοσύνη.
Να, και οι Παλαιστίνιοι πονάνε και υποφέρουνε, λύση όμως δεν είναι η υποταγή.
Να ξεκουμπιστούνε οι ξένοι στρατοί, να ξεπλακωθεί το νησί και θα βρει λύσεις η ίδια η ζωη μετά, όχι οι αμερικανοί και οι εγγλέζοι με τον Ανάν.
Βαγγέλης
Δεν καταλάβω γιατί γυρόν τζαι πογυρόν{μιαν απο δω και μιαν απο κει} φέρνεις μες την κουβένταν τον Ανάν, τη στιγμήν μάλιστα που σου λαλώ{αναφέρω} ότι η ιστορία εγράφτην πριν 5 γρόνια.
Εν πάσει περιπτώσει, εγώ έγραψα μιαν ιστορίαν, ο αναγνώστης εν ελεύθερος να φανταστεί ότι θέλει. Με αυτήν την συζήτησην με φέρνεις σε δύσκολην θέση, διότι είναι σαν να μου ζητάς να σου επιβεβαιώσω την ερμηνίαν που θέλεις να της δώσεις. Ενδιαφέρει με να ξέρω ήνταλοϊς{πώς, με ποιό τρόπο} σε προκαλεί η ιστορία του δράκου, μα δεν βρίσκομαι σε άνετην θέσην να κρίνω την ερμηνίαν.
Σε ευχαριστώ πάντως για τα καλά σου λόγια σχετικά με την γλώσσαν. Μακάρι να νοιώθαν τζαι οι κυπραίοι έτσι περήφανοι να μηλούν τζαι να γράφουν "χωρκάτικα" όπως ονομάζουν τζαι οι λόγιοι μας δακάτω την διάλεκτον.
Oχι, συγχώρεσέ με, δεν είναι η ιστορία σου που μου φερε στο νου τον Ανάν, δεν είναι αυτή η ερμηνεία μου. Οι ιστορίες με δράκους ταξιδεύουνε πέρα, πιό μακριά από τα καθέκαστα της εποχής τους.
Είναι οι εμμονές μου και πάλι συγνώμη γι αυτές, είναι που όπως βλέπω δι όλου πεθαμένο δεν είναι το σχέδιο και το φοράνε πάνω μας με το ζορι και λίγο λίγο και σιγά σιγά.
Η ιστορία σου μου άρεσε πολύ, την τύπωσα και την διάβασα στην μάννα μου, προσπαθώντας να μιμηθώ την προφορά της Κύπρου.
Βαγγέλης
Θαυμάσιο, θαυμάσιο. Μπράβο.
Γεια σου
Ενδιαφέροντα όλα αυτά που γράφεις. Ανακάλυψα χθες τη σελίδα σου, μου την είπε μια φίλη.
Είμαι Κύπριος, ζω σε πόλη, με καταγωγή από χωριά, αλλά όχι με τόσο στενή επαφή με αυτά. Μου έκαναν εντύπωση τα κυπριακά που χρησιμοποιείς. π.χ νήλιος. Αυτά σε ποια περιοχή χρησιμοποιούνται;
Συνέχισε :)
Είναι μη παραλιακά κοτσιινοχωρκάτικα. Με αρκετήν επίδρασην που την βαρωσιώτικη διαλέκτο (έζησα μέχρι 10 χρονών) τζαι έναν αέραν του πενταδακτύλου (παπούδες τζαι οικογένεια). 'Οπως νήλιος λαλούμεν νεκκλησιά, νάκρα ... Διάβασε την ανάρτηση "Τί γλώσσα να σου μιλήσω"
xmm 32 xronia o daskalos tze o mouxtaris itan kat akriveia dyo drakoi metamfiesmenoi pou pirane ti morfi ton 2 prouxonton tou xoriou. lepia klp. moiazei me tainia drasis kai fantasias. px an erxontousan oi dyo drakoi apo to diastima? kati san to Alien vs predator. tin mana tha mporouse na tin epaize h sharon stone
Aceraw δεν μπορώ να ακούσω το αρχείο με τον ήχο . Παίρνει με ποτζιή ποδά αλλά τίποτε. Πρέπει να κάμουμε εγγραφή κάπου πρώτα;
Δημοσίευση σχολίου