Παρασκευή 28 Μαρτίου 2008

Εψές είδα όρομαν

Εψές ήρτεν έτσι απρόσμενα ο μακαρίτης ο παππούς μου στ’όρομαν μου. Επωφελήθηκα της ευκαιρίας τζαι αρωτώ τον:
– Παππού αν ήταν τζαι εξανάζιες πότε ήταν να ποφασίσεις να γεννηθείς;
– Ήσιαν να τα κανονίσω να είμαι νέος τωρά γιέ μου, λαλεί μου.
– Καλάν ρε παππού, μια ζωή εν σε κάνεσεν. Είσιες μιαν γεναίκαν χρυσάφιν, έκαμες 9 κοπελλούθκια τζαι καμιάν εικοσαρκάν αγγόνια τζαι δεν σε παραπόνησεν ένας, εξεκίνησες που άστεγον χωρκατούιν που ήρτεν στο Βαρώσιν να βρει την τύχην του τζαι εκατάληξες να έχεις τες ανέσεις σου ούλλες παρόλον που άφηκες θκυό φορές το σπίτιν σου στους Τούρκους. Τι έθελες άλλον;
– Έντζαι εν τζείνον γιόκκα μου είπεν μου. Την ζωήν μου καλά την έζησα. Εμέναν όμως στον τζαιρόν μου εχτίζαμεν τοίχους να γλυτώσουμεν ο ένας που τες σφαίρες του άλλου. Τωρά θωρώ σας που τζειπάνω να πιάννετε τους σιοίρους τζαι να τους ρίφκετε. Εμείς εγράψαμεν την ιστορίαν του τόπου με τα γιαίματα, εσείς όρνιθαν να σφάξετε τζαι εν το κάμνει η καρκιά σας. Αν ήμουν τωρά στην ζωήν, ήταν να χαρώ να ζήσω την ιστορίαν να γράφεται με τα λόγια τζαι όι με τα όπλα, να χτίζεται με την χαράν τζαι όι με τα κλάματα, να την κουντά να προχωρά η ορπίδα τζαι όι ο φόος.
– Παππού μου τι να κάμουμεν όμως, η ζωή είναι μη αντιστρεπτόν φαινόμενον. Τζει που πήες επήες τζαι τζείνον που καμες έκαμες. Υπόσχουμαι σου όμως ότι τους τοίχους που σε βάλαν τζ’έχτισες θα τους χαλάσω στον τόπον σου. Τζαι την ιστορίαν που κουντά η ορπίδα, θα την ιζήσω διπλά τζαι για σέναν.

Αννοίω τα μμάθκια μου να τον σιαιρετήσω, αντίς τον παππούν μου, ήβρα την γεναίκαν να με σουξουλά να σηκωθώ να πάω δουλειάν.

34 σχόλια:

Banana Republic Cyprus είπε...

Μακάρι να κάμουμεν ούλλοι περήφανους τους παππούδες μας Ασέρα. Κι αν κάποιους που τους παππούδες μας δεν τους κάμουμεν περήφανους, τουλάχιστον ας τους δείξουμεν ότι έχει (είχε) κι άλλους τρόπους εκτός που σκοτωμούς και όπλα. Είτε το καταλάβαμε κάποιοι από εμάς είτε όϊ, οι υπεύθυνοι του μέλλοντος είμαστε ΕΜΕΙΣ. Τζ΄όπως στρώσουμεν θα τζοιμηθούμεν.

Έλατο Χελιδόνι είπε...

Λαλούν οτι τα όνειρα εν οι σκέψεις τζιαι τα αποθημένα μας που φκαίννουν που το υποσυνήδειτο.
Κάπκιοι άλλοι μεταφράζουν τα ώς οιωνούς. Για μένα ομως οι οιωνοί συνηστούν οτι το μέλλον ελέγχει το η τύχη τζιαι αρνούμαι να το πιστέψω.
Έυχομαι σου να πραγματοποιήσεις την υπόσχεση σου

Kai Na Katharisoume Tous Kakomoutsounous είπε...

Ασέρα παραμυθά, Ασέρα μπουλτόζα! Προχώρα, πας καλά, κι' εμείς μαζί σου.

stalamatia είπε...

Ασερα μου ξέρεις τι με πονάει πολύ όταν κάποτε γυρίσουμε στους τόπους μας? Που δεν θα είναι η μάνα μου και ο πατέρας μου εκεί. Αν πάλι μας βλέπουν από εκεί ψηλά είμαι σίγουρη ότι θα χαμογελάνε.Ένα πράγμα που δεν θα συγχωρέσω ποτέ τους Τούρκους είναι που οι γονιοί μου έφυγαν με αυτό τον καημό.

Ανώνυμος είπε...

Agapite Acera, nai kato oi toishioi mia gia panta gia na men katadisi i diki mas genia san to diko sou ton pappou, na mpenoume mesta onira ton dikon mas aggonion tzai na tous laloume tzai na euxoumaste ta idia. Na tous thoroume mono kai na xamogeloume ikanopioimenoi oti en emis pou ta sirame kato ta toishia gia na mporoun tzini na koudisoun ta pramata epitelous pio mprosta. Tzai euxaristoume gia ti megali Mercedes Sosa, antapodido me to Youkali, alla gia mas na men einai outopia
http://www.youtube.com/watch?v=1RlekqucDlU&feature=related

Na sai kala

dokisisofi είπε...

Εν η ψυσιή του ξαπόλυτη γιατί αλόπως το ψυχοσάββατον που επέρασεν εν τον αθυμηθήκετε τζιαι εν τον εγράψετε στην εκκλησιά, εν του επήρετε κανέναν πιατύιν κόλλιφα να φάει ο κόσμος και να γλυκαθεί στο όνομάν του. Είτε κάμε του μνημόσυνο είτε δώκε ελεημοσύνη κανενού φτωχού στο όνομά του τζαι πε του να τον μακαρίσει.
ειδάλλως εννάν ξαπόλυτος, λυπημένος και φουρκισμένος και θα σε σουξουλά σιηρόττερα που την γεναίκαν σου.

dokisisofi είπε...

GIA TA FKIORA KAI TOUS VIASMOUS KAI TA FANTASMATA GRAFEIS, GRAPSE KAI TIPOTE GIA TIS FWKIES POU SKOTWNOUN OI KANADEZOI.

Ανώνυμος είπε...

eshis sovarotato provlima

MonachusX2 είπε...

Ξαναονειρεύτου τον παππού σου. Σίγουρα θα έχει ιστορίες να σου θυμίσει τζαι να μας τες πεις. Εν πειράζει αν εν λυπητερές...

stalamatia είπε...

Άσερα πότε εν να μας πεις κανένα παραμύθι?Όϊ μόνο να το γράψεις αλλά να μας το λαλείς τζιόλας όπως το δράκο που το νερό.

Aceras Anthropophorum είπε...

Σας χαιρετώ όλους. Ophelia ευχαριστώ για την δική σου αφιέρωση.

Σταλαματιά, δεν έχει παραμύθι μες την βούρκα. Πάνω σε κάτι οικολογικές αναλύσεις δουλεύκω τον νού μου τελευταία.

Τζαι πολλή πολλή δουλειά. Είμαι πνιμένος. Ώς που ψηλώννει η τιμή του πετρόλάου, τόσον αθθημούνται οι αθρώποι την οικολογικήν τους συνείδηση. Ας είναι. Φκάλλουμεν καμιάν μπακκίραν να ζιούμεν.

Μπαίνει τζαι η άνοιξη τζαι τα Σαββατοκυρίακα έχει εθελοντική δουλειά για τη συντήρηση κάτι προστατευμένων περιοχών άγριας φύσης.

Ακούτε να φανταστείται τι κάμνει ο κόσμος δαμαί που ζιώ. Βάλλω σας μερικές απο τες ανακοινώσεις της Pronatura που είναι η μόνη οργάνωση της οποίας είμαι πλέον μέλος.

1. Εθελοντική δουλειά για την βατραχοδιάβασην που τον δρόμο: Η μεγαλύτερη αποδήμηση βατράχων γίνεται τωρά την άνοιξη. Εκατοντάδες χιλιάδες βατράχοι κατεβαίνουν που το βουνόν τζαι πάν να γενήσουν σε κάτι κολύμπες. Έχει δεκάδες χιλιάδες χρόνια που γίνεται αυτή η αποδήμηση τζαι αυτόν φαίνεται που το γεγονός ότι οι βατράχοι ακολουθούν την κοίτη ενός ποταμού που δεν υπάρχει εδώ και δεκάδες χιλιάδες χρόνια. Μόνον που τα τελευταία 50 χρόνια εκτίστην δρόμος τζαι κόφκει την στράταν των βατράχων. Στα πρώτα 40 χρόνια της ζωής του δρόμου δεν ήταν μεγάλον πρόβλημαν διότι η κίνηση ήταν λίγη. Τα αυτοκίνητα ετσιλλούσαν καμπόσους αλλά ήταν αμηλητέος αριθμός. Τωρά που εμεγάλωσεν η Κίνηση, χιλιάδες βατράχοι τσιλιούνται καθε νύχτα στην άσφαλτο. Εβάλαμεν λοιπόν έναν δίκτυ τζαι οι βατράχοι δεν μπορούν να περάσουν να παν πανω στον δρόμο. Παέννουν τέρα τέρα του δικτύου μέχρι να ππέσουν με σε μιαν σίκλαν που χώνουμεν στο έδαφος. Μόνον που πρέπει να είσαι τζιαμαί να φτζιορώννεις τες σίκλες αλλιώς παν τα λελέκια τζαι τρών τους βατράχουν που την σίκλαν. Για 15 μέρες θέλει πεντέξη πελλούς να παιρνούν τα ζωήφια από την διάβασην πεζών βατράχων.

2. Καθάρισμαν του δάσους. Εκόψαμεν καμπόσα δεντρά για συντήρηση ένός δάσους. Τα κλωνιά πρέπει να συναχτούν τζαι να γινούν στήβες διότι αλλιώς φκάλλει πολλήν compost τζαι αλλάσσουν τα βιολογικά χαραχτηρηστικά του εδάφους τζαι έρκουνται άλλα φυτά τζαι κάμνουν συναγωνισμόν κάτι σπάνιων ειδών. Δώστου πέλιν, δώστου ματσιέττες, κουβάλα τζαι να κουβαλήσεις κλωνιά, 30 άτομα έφκειν ο κω... μας το σάββατον. Ευτυχώς που είχεν σπουδαίον κρασούιν τζαι σπιτίσιον τυρίν γραβιέραν τζαι την εκάμαμεν αμπέλιν.

3. Καθάρισμα των εκβολών του Ροδανού. Ο Ροδανός κουβαλεί χιλιάδες τόνους ξύλων, λάσπης τζαι ακαθαρσίας στες εκβολές της Λίμνης Λέμαν. Κάθε δίσεκτον χρόνον κατεβάζουν το επίπεδον της λίμνης κατά έναν μέτρον για να οξυγονώννουνται τα νερά. Ευκαιρία να συνάουμεν χιλιάδες τόνους ξιμαρισιάν διότι αλλιώς σσιεπάζουνται κάτι καλαμιές μέσα στες οποίες φουλιάζει μια σπάνια παπύρα. 50 άτομα εγεμώσαν εκατοντάδες δύχτια ξιμαρισιάν που μετά τε εμετάφερνεν έξω που την λίμνην το ελικόπτερον. Η αποστολή μας εμας ήταν να συνάουμεν τα πλαστικά. Στο τριακοσιοστόν τσακμάτζιην bic που εσύναξα εκατάλαβα ότι έσιει τζαι εβρωπαίους ξιμαρόσσιηλλους. Εφύλαξα έναν τσακμάτζιην με ημερολόγιον του 1986 πάνω για ενθύμιον. Εκατάλαβα επίσεις ότι τα κκιούττιπς με πλαστικόν καλαμάκιν είναι τόσον λεπτά που διαπαιρνούν τον καθαρισμόν των απόχωρητηρίων διότι επιπλέουν. Στο χιλιοστόν πλαστικόν κκιουττιπ που εσύναξα άρκεψα να γαμοσιησκιάζω αυτόν που ανακάλυψεν αυτήν την κατάραν. Αν επιάνναν βιοδιασπαζόμενον ήταν να λύσουν ώς τωρά τζαι να μεν ιξιμαρίζουν τους τόπου. Εκατάλαβα ότι από τούδε τζαι στο εξής μόνον κκιούττιπ με χάρτενον καλαμάκιν θα γοράζω. μόλις ήρτα σπίτιν εσυνειδητοποίησα ότι έχω ακόμα έναν πακέτον των 500 με πλαστικό. Ούλλα τζαι δεν τα ανακάτσιασα, τους 50 καπόττους εγύρευκα γάντια να τους συνάξω. Καθαροί, καθαροί οι δακάτω άλλά άμαν γα... ξιχάννουν την διαπαιδαγώγησην. Πάντως φαίνουνται μικρότερου σάιζ που τους Κυπριακούς. Ούφ.

4. Που εφτομάδας θα πα να οργανώσουμεν το παραδωσιακόν θέρος που θα λάβει χώραν το καλοκαίριν. Έχει κάτι περιοχές όπου βλαστούν νάρκισσοι (τα μιτσικόριδα που είχα σε προηγούμενο πόστ). Άμαν βάλλεις κατσέλλες μέσα, τσαλαπατούν τους βολβούς τζαι ξιλίφκουν τους. Μόνον που δεν έχει πολλούς κτηνοτρόφους που συνάουν ακόμα σανόν από χωράφκια στα οποία δεν μπορούν να μπουν μηχανές. Είμαστιν αναγκασμένοι λοιπόν να οργανώνουμεν παρασωσιακόν θέρος όπως πρίν 50, 100, 200, 500 χρόνια για να διατηρήσουμεν τα μιτσικόριδα. Φέτος έμπην τζαι το χωράφιν στο οποίον εν κτισμένον το σπίτιν μου στο πρόγραμμαν προστασίας των μιτσικόρηδων. Οργανώννω λοιπόν θέρος του σανού με δρεπάνια (όχι σφιρκά) στις 5-9 αούστου. Θα έχει καλόν μεζέ για τους θεριστάες. Έχει τόπον για κκάμπινκ για όσους ενδιαφέρονται. Είναι ευπροσδεκτοι. Έχουμεν 18 στρέματα θέρισμαν αλλά θέλει ζάμπες τζαι μπράτσα διότι είναι βουνόν με 30 μοίρες κλίσην.

Πρέπει επίσεις να προετοιμάσουμεν το δακτυλίθκιασμαν των αποδημιτικών. Πρέπει να οργανώσουμεν κκάμπινγκ διότι για 15 μέρες ότι περνά που την μούττην του βουνού πιάννεται στα δίκτυα τζαι πρέπει να καταγράφεται αν φορεί δακτυλιούιν, να του μπαίνει δακτυλιούιν αν δεν έχει. Τζια κατήσιη των εθελωντών που κάτι δακκαννουρούες που είναι σατέ κατζίαν τζαι δακκάννουν σαν τες κοπελλούες τες ξινισμένες.

Άτε τζαι τα ξαναλέμεν.

drakouna είπε...

Acera, τούτα τα εθελοντικά κάμνουν τα οι προσκόποι/οδηγοί στην Κύπρο που τη δεκαετία του 80.

Τον τζιαιρό που οι Κυπραίοι δεν εξέραν τι εν ο κάλαθος των αχρήστων, οι οδηγοί εγυρίζαν τα χωρκά τζιαι εκάμναν καθαριότητα (εκστρατεία "Φαταούλας").

Τα καλοκαίρια βοηθούσαμε το Τμήμα Αλιείας στη Λάρα να συνάξει τα αυγά των χελώνων για να εκκολαφθούν με ασφάλεια.

Μόνο θερισμό εν αθθυμούμαι να κάμνουμε :)

Άλλη φορά να σου πω τζιαι για το Δούναβη τζιαι τις Άλπεις.

Keep up the good work!

Aceras Anthropophorum είπε...

Αθθημούμαι αθθημούμαι Δρακούνα. Του Κυρίου Δημητρόπουλου που τες χελώνες θα πρέπει να του κάμει άγαλμαν η Μεσόγειος. Είναι κάτι τέθκοιοι αθρώποι που επιδράσαν πάνω μου για να κάμνω αυτά που κάμνω (με λλιόττερον προσκοπικόν στυλ ;))

dokisisofi είπε...

Χμμ σε θαυμάζω... Τώρα σε καταλαβαίνω..Όταν καθαρίζεις ποταμωσιές που τους καπόττους, τους αναπτήρες και΄άλλες ξιμαρισιές, όταν να κοάζουν "βοθρακοί" γύρω τριγύρω και μυρίζει βοθρίλα, τότε στο μυαλό σου ακόμα και η Λήδρας σου μυρίζει άνοιξη.

Άτε και του χρόνου να καθαρίσουμε τον Πενταδάκτυλο, την Κερύνεια, την Αμμόχωστο,την Μόρφου απ'ότι την βρωμίζει. Είσαι?

Aceras Anthropophorum είπε...

Είμαι. Για να καθαρίσουμεν όμως τες περιοχές τούτες πρέπει να κάμουμεν τα στρατεύματα κατοχής να έχουν την ίδιαν αξίαν με τα ποσκούπιδα. Όταν δεν θα τα έχει κανένας Κυπραίος ανάγκην, θα είναι πολλά εύκολον να τα στείλουμεν στην Τουρκίαν για ανακύκλωσην. Θα μπορούσαν να τα χρησημοποιήσουν σαν πρώτην ύλην να κάμνουν κοινωνικούς λειτουργούς τζαι δασκάλους που τόσον τους χρειάζονται.

Σου προτείνω λοιπόν να με βοηθήσεις στην προσπάθειαν για αχρήστευσην του στρατού κατοχής. Θα έρτεις να περάσουμεν που την Λήδρας να πάμεν να εξηγήσουμεν τους συμπατριώτες μας γιατί δεν πρέπει να φοούνται που τους Έλληνες έστω και αν αυτοί είναι εθνικόφρονες. Εγώ θα τους εξηγώ γιατί δεν χρειάζεται να φοούνται τους αριστερούς, εσύ θα τους εξηγάς γιατί δεν χρειάζεται να φοούνται τους εθνικόφρονες. Πρέπει να τους πείσουμεν ότι μπορούν να ευτυχίσουν καλλύττερα στην πατρίδαν τους χωρίς προστασίαν από κατοχικά όπλα. Μόνον έτσι θα καταφέρουμεν να κάμουμεν τους στρατούς ποσκούπιδα τζαι στην πράξην, όχι μόνον στην θεωρίαν.

stalamatia είπε...

Τα ποσκούπιδα που θέλουν σιέρκα για να καθαρίσουν εν εύκολο τα πουσκούπιδα που θέλουν ψησιήν για να καθαρίσουν εν πολλά δύσκολο.Αν ούλλοι είχαν την δική σου ψυσιή Ασερα η δουλειά ήτουν να γινεί νακουρίν πιο εύκολη.
Σίουρα εν καλλύττερη η δουλειά που έκαμες από το να γράψεις παραμύθκια έν τζιαι επιμορφωτική για μας,γράψε μας για τούτα τα πράματα, όταν μπορέσεις.

the Idiot Mouflon είπε...

Acera μου... με όλην την αγάπη.... είδα τζιαι εγώ το μεσημέρι όνειρο ... όπου σε τηλέφωνο χτυπούσα επαναλμβανόμενα τυς αριθμούς 2, 4, 6, 8. Επήα στο μπούκικο της γειτονιάς, έπαιξα τα ΚΙΝΟ, ΛΟΤΤΟ, αππάρους, ΣΟΥΠΕΡ 3... τίποτε.

Ναι, ξέρω, εν μεταφορικό το εξιστόρημα σου. Τζιαί 'μένα παρομοίως.

kyriakos είπε...

Η δική μας Mercedes sosa είναι η Αννα Βισση ή η Κυριακού Πελαγία?

..ηδού η απορία..

εγώ μόνο τις μερσεντές των παπάδων ξέρω στην Κύπρο..

kyriakos είπε...

..
αχ τι ωραία που θα ήταν να ερχόσουνα και λίγο στο διαμέρισμα μου να καθαρίσεις ρε ασερα..

dokisisofi είπε...

Ήσουν προοσκοπίνα ρε δρακούνα?
Τώρα εξηγούνται τα μεταποικιοκρατικά τερτίπια σου.Ε ναι! Όταν ενισχύεις ένα θεσμό που άφησαν στο διάβα τους οι εγγλέζοι είναι δύσκολο μετα να τιμήσεις τον αγώνα της ΕΟΚΑ. Τώρα σε καταλαβαίνω και σένα.

Τελικά φίλοι μου δεν πρέπει να παρεξηγούμε κανένα. Δεν ξέρουμε από που έρχεται και τί υπάρχει πίσω του.
Μάνα μου τα ρε τα προσκοπούθκια..

dokisisofi είπε...

(το θεσμός πολλά καταχρηστικά το χρησιμοποιώ)

kyriakos είπε...

Δεν είμαι υπέρ του προσκοπισμού..

Αλλά δοκισόφι είσαι ηλίθια.
Και οι ηλίθιοι ως γνωστό γενικεύουν..

Με το ίδιο σκεπτικό να πάμε να ξεριζώσουμε τις φοινικούδες και τους ευκαλύπτους γιατί τα βάλαν οι Εγγλέζοι
Να σύρουμε κάτω και τα Φράγματα γιατι τα κάμαν οι Εγγλέζοι
Να κλείσουμε την ΑΗΚ και την ΑΤΗΚ
Τι άλλο να κάμουμε? Μμμ..

Ηβρα το!! να απαγορεύσουμε και την είσοδο σε Εγγλέζους τουρίστες γιατί είναι εγγλέζικοι..

...Πόση βλακεία μπορεί να χωρέσει σε ένα ξερονήσι..

Aceras Anthropophorum είπε...

Κυριάκο μας να πιάεις σίκλαν τζαι φλώκκον. Κοτζιάμ άθρωπος τζαι δεν ξεχωρίζεις την διαφοράν της κοινωνικής που την ατομικήν ιδιοκτησίαν; Που τα πόθθεν ως τα πόθθεν να σου καθαρίσω το μάλιν σου. Είμαι τίποτε μαυρού;

Χαίρε αγρινόν. Δεν εκατάλαβα τι πρέπει να καταλάβω.

Χαίρε Σταλαματιά. Πρέπει να είσαι άκακον πλάσμαν εσού.

Χαίρε Δοκισήσοφη. Είσαι ούλλον φαρμάτζιιν αλλά δεν ξέρω γιατί, νομίζω ότι δεν είναι φαρμάτζιιν κατζίας.

dokisisofi είπε...

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ευτυχία από το να σε θεωρούν οι άλλοι ηλίθιο. Όμως, όπως είπε ο Βολταίρος, "για να πετύχεις στη ζωή δε φτάνει να είσαι ηλίθιος, πρέπει να έχεις και καλούς τρόπους". Πάντως, να'σαι καλά φίλε μου με τα επιχειρήματά σου. Παρότι δε μιλούσα σε σένα (αλλά ως γνωστόν η δρακούνα έχει πολλούς συνήγορους) εθεώρησες σωστό να πεταχτείς και να μας ισοπεδώσεις, πουλώντας εξυπνάδες.

Έχουμε και λέμε λοιπόν κύριε αντιηλίθιε.
Καταρχήν, να πούμε κάποια αυτονόητα που η υπέρμετρη εξυπνάδα και διαλλακτικότητα σου αγνοεί.
Καταρχήν ο προσκοπισμός δεν είναι δέντρο. Είναι διεθνής οργανισμός που ιδρύθηκε στο Λονδίνο το 1908 από έναν Άγγλο αξιωματικό, τον Ρόμπερτ Μπάντεν-Παουελ, και είχε σκοπό μια προστρατιωτική εκπαίδευση όσων συμμετείχαν στους αποικιοκρατικούς (ιμπεριαλιστικούς) πολέμους του σε Αφρική και Ασία. Ήθελε δηλαδή, η στράτευση και η πειθαρχία να αντιμετωπίζονταν ως μέθοδοι που αποσκοπούσαν στο να φτιάξουν "χαρούμενους και χρήσιμους πολίτες". Μέχρι τα 1948, χρησιμοποιώντας στρατηγικές διάδοσης του οργανισμού (ο οποίος επεκτάθηκε και σε άλλες χώρες και συνέτεινε στη στέριωση της αδιαμαρτύρητης υποταγής σε όσους αποικιοκρατούμενους εντάσσονταν στους κόλπους της), όμοιες με αυτές του μασονισμού, κατόρθωσε να αριθμεί εκατομμύρια "προσκόπων" (αγόρια)και "οδηγών( κορίτσια). Το τρίπτυχο "πατρίς-θρησκεία-οικογένεια" που τόσο άσχημα ηχεί στα αυτιά σας όταν το επικαλούνται άλλοι θεσμοί, στον προσκοπισμό γίνεται παντιέρα και "εξωτερική δράση" που σήμερα έχει σκοπό να μας πείσει ότι δεν έχει να κάνει με τις παραθρησκευτικές, σατανολατρικές αιρέσεις όπως, π.χ του μασονισμού. Αυτά όμως σήμερα. Όταν η οοργάνωση αυτή μετφέρεται στην Κύπρο, σκοπό έχει την αποδυνάμωση των κατηχητικών (τα οποία χρησιμοποιο΄σαν "κακές λέξεις" όπως "Χριστός" "Ελλάδα" κτλ).
Η ιεραρχία,΄οι όρκοι, οι αναβιβάσεις σε επίπεδα και κυρίως η λατρεία συμβόλων ( ακόμη και στον τάφο, ΄παίρνουν μαζί τους τα εμβλήματα τους-το έχω δεί), σαγηνεύει βέβαια με το μυστικισμό και τον αποκρυφισμό της, όμως σκοπό έχει τον προσηλυτισμό και την καθυπόταξη σε αόριστες "αξίες" . Επιπλέον, είναι μια αντίστοιχη αποικιοκρατία σε επίπεδο οργανισμού, όπου με ένα εθνικό κέντρο (εμένα δε με αφορ΄αν είναι αγγλικό , θέλει ας ήταν πακιστανικό) ως σημείο αναφοράς, όλα τα προσκοπάκια ανταγωνίζονται ποιος θα διακριθεί και θα αναβιβαστεί και θα λάβει τα εύσημα του στην ιεραρχια. Η κοινωνική και ακόμη "θρησκευτική"¨δράση είναι το μάρκετιγκ τέτοιων οργανισμών. Αλήθεια δε σασ κάνει εντύπωση που σε ΄Κύπρο αλλά και σε Ελλάδα, οι οργανώσεις αυτές "παρότι ανεξάρτητες και αυτόνομες" δέχονται ισχυρή κρατική προστασία και ενίσχυση? ΄Μήπως ο προσκοπισμός είναι ο προθάλαμος του μασονισμού που με τη σειρά του είναι το εισιτήριο για την οικονιμική και κοινωνική ανέλιξη μερικών?
Τέλοσπαντων. Το συμπέρασμα μας λοιπόν, Κυριάκο είναι ένα. 'Ο προσκοπισμός δεν είναι δέντρο. Ούτε φοινιτζιά, ούτε αππιθκιά"

@Ακέρας, τί εννοείς? Λές να πάσω από την χολή μου :PPP

dokisisofi είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
dokisisofi είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
kyriakos είπε...

Ξέρω τι είναι ο προσκοπισμός εξάλλου το ότι είμαι Αντίθετος ήταν το πρώτο πράγμα που τόνισα στο ποστ μου..

Απλά ήθελα να σου την σπάσω.. και τα κατάφερα

(ΧΑΧΑΧΑ)

dokisisofi είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

re adelfin athimase pou epies mian fora me ton anipsion mas ton Lakin proskopion otan eisoun 5.5 xponon kai se emathan na grafis EOKA B' tzie eginin fothkia o tziris mas.mian epies tzie eitan h teleftea omos

stalamatia είπε...

Έφαεν τζιαι ξύλο?χα χα χα

Aceras Anthropophorum είπε...

Πρέπει να ήμουν μάλλον 8-10 χρονών. Ξύλον έν έφαα Σταλαματιά διότι ότι ελάλεν ο dad ήταν νόμος και ηφαρμόζετο αμέσως.

Ο ανηψιός που εσυνέχισεν στα προσκοπεία εκατέληξεν της εόκα βήτα, να σύρνει πέτρες πας τες συντεχνίες που έχτισεν ο τζύρης του με εθελοντική δουλειά.

Δεν ξέρω αν ούλλα τα προσκοπεία πριν τον πόλεμον ήταν προέκταση των εθνικοφρόνων σωματείων, στο Βαρώσιν πάντως ήταν προέκταση της εόκα βήτα. (στολές πιληκεια, σημαίες ελληνικές, φουλάρκα). Για αυτόν με εκπλήττει αυτόν που λαλείς Δοκησίσοφη ότι τα προσκοπεία εκάμναν συναγωνισμόν των κατηχητηκών. Εκτός που αν τα κατηχητηκά για τα οποία αναφέρεσαι ήταν της Κοκκίνου (Μακαριακά), ενώ τα προσκοπεία ήταν της Εόκα βήτα (Γριβικά) οπότε εξηγήται.

Πάντως εγώ ελυπήθηκα τότε που ο τζύρης μου έκοψεν μου το προσκοπείο. Εκράτουν τζείνον το πουκάμισον το χακκίν με τον σούζον με τον πούζον. Άρεσκεν μου επίσεις που επαίζαμεν κρυμένον θυσαυρόν. Ήμουν τζαι σημαιοφόρος γιατί ήμουν ψηλός. Μάλλον πρέπει να επήα παραπάνω που μιαν φοράν διότι αθθημούμαι τζαι μιαν παρέλασην της 25 μαρτίου που επαρέλασα στους δρόμους του Βαρωσιού. Εεένα δυο εν δυό, εν δυό ένα. Ένα ταριστερό (μπούμ), ένα ταριστερό (μπούμ). Λαλείται τελικά να ήταν όργανα των κομμουνιστών αντί της εόκα βήτα; Γιατί δεν ελαλούσαν ένα το δεξί (μπούμ);

Ανώνυμος είπε...

eisoun protin taksi tou dimotikou

dokisisofi είπε...

Ακερας εγώ πουθενά δεν αναφέρθηκα σε κομμουνισμό. Αυτό είναι δική σου προσθήκη. Μου κάνει όμως εντύπωση το πόσο γλυκά αναπολείτε το "εοκαβήτικο" σας παρελθόν. Θεωρείς ότι με αυτό που επικαλείσαι ακυρώνονται τα όσα περέθεσα εγώ? Πιστεύεις ότι η ΕΟΚΑ Β δηλαδή ήταν κάτι το υγιές και δεν καθοδηγείτο από κανέναν? Άρα την έχεις ως άξονα αναφοράς ως μια υγιή κατάσταση, αντίθετα με τα όσα αρνητικά καταλογίζουν στο προσκοπισμό.Μάλιστα, Να το ΄'εχω υπόψιν μου. (Τελικά σωστά είπα να μην βιαζόμαστε να κρίνουμε τον κόσμο) Αν θυμάσαι εγώ σου είπα επίσης ότι το τρίπτυχο "Πατρίς -θρησκεία-οικογένεια" που όταν το ακούμε από άλλους βγάζουμε σπυράκια, έγινε στη συνέχεια το μάρκετιγκ του οοργανισμού, το προπέτασμα καπνού. (εξ ου και τα ένστολα προσκοπάκια σε επιταφίους και παρελάσεις). Την εποχή που εσύ πήγαινες (να υποθέσω αρχές δεκαετίας '70) ο αγώνας της ΕΟΚΑ είχε βέβαια τελειώσει, όπως και αποικιοκρατία και πλέον το τρίπτυχο αυτό, μπήκε παντιέρα.

Τελικά μια φοράνπου επήες και σε περιέλαβεν μετά ο παπάς σου ( με το λόγο του να είναι ευαγγέλιο για σένα) επρόλαβες και επήες και παρελάσεις και κυνήγια θησαυρού;!
Και πόσο ήσουν τελικά; 5,5 χρόνων; ή 8-10...
Συντονιστείτε με το αδέρφι σου και πείτε μας.

Άλλο προσκοπάκι να μας πεί τις εμπειρίες του ως "χρήσιμος και χαρούμενος πολίτης"??? (μπλιαχ)

Ανώνυμος είπε...

Dokisisofi? Ότι λαλείς είσαι... μουαχαχαχα

Π.Ν.