Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

Απαιλπησεία


Εθκιάβαζα ξανά την τελευταίαν μου ανάρτησην τζιαι ξαφνικά το μυ της λέξης μυλοχυμός επετάχτην που την οθόνην να μου φκάλει τ'μμάτιν μου το δεξιόν.

Δεν μπορείτε να φανταστείτε την προσπάθειαν που κάμνω να μάθω ορθογραφίαν. Να μάθω Ελληνικά. Έφαα ώρες να έβρω διοθρωτήν. Ο διορθωτής όμως τες μισές λέξεις υπογραμμίζει τες διότι εν κυπριακές τζιαι έχουν έναν "ννού" για νούρον ή έναν "η" για μούττην. Τρώεις τες ώρες σου να ξαναγράφεις δίπλα την ανάλογην λέξην στην καθομιλουμένην της Αθήνας για να σου τσιεκκάρει ο διορθωτής αν το "ο" εν με όμικρον ή με ωμέγα, αν το "η" εν με ήττα ή με έψιλον γιώτα. Μετά εν οι λέξεις για τες οποίες δεν έχει ανάλογην στα Ελληνικά. Πως γράφεται η μίλλα; εν μύλλα, εν μήλλα. Μπορείς να γυρέψεις που ρίζαν φκαίννει τζιαι να έβρεις την ορθογραφίαν της που το λεξικόν. Άλλη η ρίζα της μίλλας τζιαι άλλη της β.λλας. Μετά εν τζιαι η γραμματική. Ποιόν εν λάθος; θέλεται να πείτε ή αρέσκεστε να πείτε; τω πρότων, το δέφτερων ή τζιαι τα θκιώ; Ύστερα εν τα διάφορα μόρια. Ξη-σταβλίζω, ξυ-σταβλίζω, ξι-σταβλίζω ή ξει-σταβλίζω; Στα ελληνικά θα ήταν ξε-σταβλίζω. Το Ε είναι πολλές φορές έναν Η που το αλλάξαν οι νεοέλληνες που προφέρουν το ήττα σαν Ι τζιαι όχι σαν È όπως τους αρχαίους που ελαλούσαν ότι οι κουέλλες εβελάζαν "βή βή" (μπéεε μπéεε). Ότι τζιαι να κάμεις νάκραν δεν ηβρίσκεις πάντα. Τρώεις ώρες να θκιαβάζεις, να ξαναθκιαβάζεις τα κείμενα σου, να γυρεύκεις τες λέξεις μες το λεξικόν του Γιαγκουλλή. Κάμνεις τόσον κόπον, αναρτάς το κείμενον σου, τζιαι μετά ξαναθκιαβάζεις το τζιαι φκαίννει σου μέσα μυλοχυμός.

Απελπίζεσαι.

Εντάξει, είμαι δυσλεξικός. Υπόφερα στην μαθητικήν μου ζωή. Κανένας δεν το επήρεν χαπάριν να με πάρει να με διορθώσει. Έτσι τζι αλλιώς δεν είσιεν έτσι πράματα στον τζιαιρόν μου. Όλοι οι δασκάλοι μου μου επροσάψαν την κατηγορίαν του κουνόσσιυλλου που δεν μαθαίνει το μάθημαν του, του ανεύθυνου, του αντιδραστικού που δεν προσαρμόζεται στους κανόνες της ορθογραφίας. Ετέλειωσα το σχολείον τζιαι ετσάππιζα, έμαθα ξένες γλώσσες τζιαι άμα θκιαβάζω τζιαι στες ξένες γλώσσες πάλε τσαππίζω. Θωρεί το μμάτιν μου "ο χορός των φοιτητών" τζιαι θκιαβάζει ο νους μου "ο χορός των φορτηγών" τζιαι φύρνουμαι που το γέλιος μόνος μου για τα αστεία που γράφουν πας τα πανό τζιαι μετά γίνουμαι το περίγελον των παρόντων. Κανεί σιόρ. Εβαρέθηκα.

Τι μπορώ να κάμω στην ηληκίαν μου για να μάθω Ελληνικά όντας δυσλεξικός; (θωρείτε δεν εμπόρεσεν ο νους μου να φυλάξει στην μνήμην αν ηγράφεις ηληκία ή ηλικία. Έσιει μέσα έναν ήττα τζιαι έναν γιώτα τζιαι χάνουμαι, παρσαμώννει η μνήμη μου τζιαι δεν δουλεύκει). Κανεί να υποφέρω που την αναπηρίαν μου. Τι μπορώ να κάμω; Έχει κανέναν δάσκαλον να μου πει τι κάμνεις μπροστά που έτσι απελπισίαν;

Όλα είμαι ικανός να τα κάμω για να γλιτώσω που λλόου της. Θέλει φάρμακα; να τα πιω. Θέλει να προσεύχεσαι μιαν φορά την ημέραν στην Αγίαν προστάτιδαν της ορθογραφίας; να προσεύχουμαι τζιαι ας μεν είμαι χριστιανός. Να της άφτω τζιαι τζιερίν. Θέλει να θκιαβάζεις κάθη μέρα μιαν σελίδαν που το λεξικόν, να το θκιαβάζω. Τον Τζιωνήν στον Πολίτην κάθε Κυριακήν θκιαβάζω τον ότι λουβάναν τζιαι να γράψει τζιαι εν να φοηθώ το λεξικόν; Θέλει να κάμεις ψυχανάλυσην; Πέτε μου έναν ψυχαναλυτήν της ορθογραφίας να πάω να τον έβρω. Μόνον να γλιτώσω που την ανορθογραφίαν τζιαι να ζήσω σαν ομαλός άνθρωπος του οποίου τα γραφτά του δεν του φκάλλουν τα μμάθκια του.

Help!!! μιλούμεν για αναπηρίαν!

25 σχόλια:

Moonlight είπε...

Εt pour le francais? Τu fais quoi?
Ίδια κατάσταση; :S
Πάντως αν σε παρηγορεί η φίλη μου η Αλισαβού εθκιέβαζεν μια ταπέλλα τζαι ελάλεν "'ηντα πελλάρα, εβάλαν τοξούδιν που οδηγεί στο οικόπεδον μίσhιμου, ννάμπον τούτον; χαχαχα!". Τελικά η ταπέλλα εν "οικοποιείο" που έγραφεν. Τζαι η κορού ΕΝ έχει δυσλεξία. :p

Δεν μπορώ να σε βοηθήσω με το θέμα εγώ, ίσως κάποιος μετά που μένα. Αλλά μπράβο σου που προσπαθάς τζαι εν λαλείς απλά "έχω πρόβλημα τζαι γι'αυτό" τζαι να κάθεσαι τζιαμέ.

Καλή χρονιά σου κιόλας.

Aceras Anthropophorum είπε...

Στα γαλλικά εν κάπως καλλύττερη η κατάσταση λόγω δυνατού διορθωτή. Μπορεί να είναι τζιαι που εφωτογράφησεν ο εγκέφαλος τες λέξεις πιο ύστερα τζιαι εφύλαξεν τες σωστές. Πάντως έφαεν χρόνια να ξηχωρίσω το gateau που το cadeau τζιαι το foutre που το foudre, το atteindre που το attendre. Έρκεται πάντα η άλλη λέξη παρά η σωστή.

Disdaimona είπε...

Απελπισία πράγματι αμα θκιαβάζεις τζαι τον Τζιωνή εν να απελπιστείς τέλεια! :-)

Τα βιβλία για τη δυσλεξία τι λέσιν; Εσιει διαφοράν η ηλικία για να δουλεψεις με τη δυσλεξία;Ενι ξέρω ούτε εγώ.

Θκυό πρακτικές λύσεις:
1. βρίσκεις μιαν καλήν κυπραία-φίλη-ιδιαίτερη φίλη εννοώ. επειδή θα σε αγαπά θα σου διορθώνει τζαι τα κείμενα. Μια χαρά!
2. βρίσκεις θκυο-τρεις καλούς σου φίλους πάλε κυπραίους, διορθώνουν σου τα κείμενα τζαι μετά δημοσιέφκεις τα. Χαράς το δυσκολο πράμα.

Ανώνυμος είπε...

grafis opos grafw kai egw
same shit hear

apoti ema8a eshi mia omada imikratiki nmz pou pianis tilefono gia na se voi8isoun gia na sou poun ti idos dislexias exis ... alla pou tin ekpompi pou akousa en os ta 18 ek piras en mporoun na se voi8isoun idika stin ilikia sou :).

ama 8elw na grapsw kati apla lalw kai grafou mou to giati ta orni8oskalismata pou ta grammata m en exoun polli diafora

Ανώνυμος είπε...

Έτο τελικά που η ορθογραφία αποδημοκρατεί την γλώσσαν σαν μέσον έκφρασης. Αν γράψεις κάτι λάθος (νομίζεις ότι) έν θα σε πάρουσιν στα σοβαρά τζιαι νιώθεις τζιαι ανάγκη να αυτολογοκριθείς τζιαι να ζητήσεις τζιαι συγγνώμην που πάνω.
Αν κάποιος Ασέρα σταθεί πάνω στην ορθογραφία σου παρά στο περιεχόμενον τον γραπτών σου, χάννουν το δάσος. Ειδικά στην περίπτωσην σου.

Υπάρχει ένας άλλος blogger, πολλά ανορθόγραφος αλλά ποττέ δεν εκατάλαβα ότι έγραφεν τόσες λέξεις λάθος (έθθα μπω στην σχετικότηταν του λάθους) θκιαβάζοντας τα ποστ του, καθόλου έν με εμπόδιζεν να καταλάβω τον λόγον του (τζιας εδιαφώνουν με τες απόψεις του).

Εξ όσων ξέρω, η δυσλεξία δεν αντιμετωπίζεται πραγματικά γιατί έν ένι ασθένεια, οι ειδικοί όμως έχουν συμβουλές που θα σε διευκολύνουσιν.
Το http://www.cyprusdyslexia.com/ υποθέτω είναι μια καλή αρκή.

Disdaimona είπε...

dm3k

έσιεις απόλυτο δίκαιο. Όταν όμως ένας συγγραφέας λέει πως το "μυλόξυδο" έφκαλεν του το μάττιν του, εν μας μιλά για κάποιον άγχος αυτολογοκρισίας. Μιλά μας ως συγγραφέας για την αισθητική του κειμένου του. Εν σαν ένα γλύπτην ας πούμεν, που τον ενδιαφέρει η ποιότητα του πηλού που χρησιμοποιεί τζαι όι μόνο το τελικό αποτέλεσμα της τέχνης του.

Εν ένας χειρωνάκτης ο συγγραφέας με άλλα λόγια. Τζαι νομίζω πως έτσι πρέπει να ένι ένας συγγραφέας.

dm3k είπε...

Η αλήθκεια είναι ότι επέκτεινα το ζήτημα που το αρχικόν του Ασέρα για την συγκεκριμένη λέξη γενικά στην ορθογραφία τζιαι πώς την αντιλαμβάνουνται _οι άλλοι_ (ή πώς νομίζουμεν ότι την αντιλαμβάνουνται).
Για παράδειγμα, αυτομάτως θα θεωρήσουμεν έναν κείμενο γραμμένο σε greeklish κατώττερον ενός γραμμένου με ελληνικούς χαρακτήρες. Έν υπάρχει όμως κάποια σύνδεση της (υποκειμενικής φυσικά) αξίας του κειμένου με την (πάλε υποκειμενική) καταλληλότηταν του συστήματος γραφής.
Το ίδιον αλλά λλιόττερα αντιληπτόν είναι τζιαι το θέμα της ορθογραφίας. Πολλές φορές κάποιος μεινίσκει στην επιφάνεια (αν ο συγγραφέας ακολουθεί την τάδε ορθογραφία, αν γράφει ατονικά ή πολυτονικά τζιαι πόσες παρακλήσεις που τις νόρμες κάμνει) παρά στο τι λαλεί. Δαμέ εν που στηρίζω τζιείνα που έγραψα πριν. Εκαλλιεργήθην έναν τέθκοιον κλίμα πολλά πίσω στην ιστορίαν της γλώσσας, ο γλωσσικός ελιτισμός έν εν κάτι νέον. Τζιαι δεν έχει να κάμει μόνον με την δευτερεύουσαν γραπτήν αναπαράστασην του λόγου, αλλά τζιαι στον προφορικόν λόγο.

Αλλά ναι, ξεφέφκω που το θέμαν που θίγει ο Ασέρας.
Για να εισηγηθώ τζιαι κάτι άλλον, ας αναπτύξουμεν έναν spellchecker για τα Κυπριακά. Έχουμεν ήδη την λίσταν των λημμάτων του wikypriaka.com, μεινίσκουν μόνον οι κλίσεις των λέξεων τζιαι τα σύνθετα. Κάποιος που ξέρει προγραμματισμό μπορεί να γράψει έναν conjugator της κυπριακής, γραμματικήν έχουμεν τζιαι στες περιπτώσεις πολυτυπίας, εισάγουμεν τις λέξεις χειροκίνητα.

postbabylon είπε...

Ασέρα εχω το τζιαι γώ το πρόβλημα, αλλά μόνο στα κυπριακά τζιαι στα ελληνικά. Στες άλλες γλωσσες οι. Οι δε τόνοι μου, εχουν δικούς τους κανόνες. Άμμαν ξαναθκιεβάσω κείμενον μου, φκάλλουν μου το μμάτιν τα λάθη όπως τζιαι σένα. Άρα εννεν οτι εν ιξέρεις το σωστόν, αλλά οτι εν σου φκαίννει αμέσως. Τζιαι γω βρίσκω πρόβλημα στα Κυπριακά.... εν΄ιξέρω ή εν ηξέρω;;; Αν, λέω αν, το θέμαν της γλώσσασ μας εν ήταν τόσον πολίτικον, τζιαι αναγνωρίζετουν σαν γλώσσα τζιαι όι μόνον σαν διάλεκτος ήταν να λύθουν τουντα προβλήματα. Σαν ψευτογλωσσολόγος πανεπηστημίου ένω να πώ οτι τα Κυπριακά πλήρουν τα "προσόντα" για να λέγουνται γλώσσα. Ακλλά τούτον εν άλλη κουβέντα.

Στο θέμαν μας: Νομίζω οτι αν εμεινίσκαμεν μόνιμα σε ελληνόφωνη περιοχή εισιεν να είμαστεν καλλίττεροι γιατί ήταν να έχουμεν πιο πολλήν επαφή με την γλώσσαν.
Μεν ξιχάννεις, η γλώσσα εν ζωντανός οργανισμός!
Δοκίμασε να γράφεις στο word τζιαι εήστο να σου διορθώννει τα ελληνικά. Στα κυπριάκα εν γιουτα, αλλά πάλε βοηθα λλίον νομίζω!

Ανώνυμος είπε...

http://www.kathimerini.com.cy/index.php?pageaction=kat&modid=1&artid=35485

Aceras Anthropophorum είπε...

Ναι. Να μεν τα δραματικοποιούμεν τζιόλας. Έτο, όποιος εν δυσλεξικός στοιχίζει του πολλήν κόπο για να φκάλει έναν μέτριον αποτέλεσμα σχετικά με την ορθογραφίαν των λέξεων τζιαι την ακρίβειαν των λοαρκασμών. Άμαν φύεις που το σχολείον τζιαι δεν έχεις τους δασκάλους να σε μαστυγώννουν άδικα, το κόστος δεν είναι τζιαι τρομερόν.

Δεν θωρώ την ορθογραφία σαν ζήτημαν αισθητικής αλλά συνέπειας. Αισθητική μου εμέναν μοιάζει με τζιείνον που εκατάλαβα ότι θέλει να πεί ο Δημη3κας: την ομορκιάν των εικόνων που δημιουργούνται στην σκέψην του αναγνώστη τζιαι όχι αυτόν που θωρούν τα μμάθκια του. Θέλω ναν τα γραφτά μου ορθογραμμένα για να μεν κάμνω perturbé την ροήν των λέξεων σε αυτόν που τες θκειαβάζει τζιαι να του αποσπώ την προσοχήν του που την ουσιαστικήν εικόναν που ίσως να τον οδηγήσει σε κάποιον συναίσθημαν, το τελικόν δηλαδή ζητούμενον της αισθητικής.

Με τα πρακτικά τωρά, διότι ήταν τζιαι αυτός ένας λόγος που εγράφτην η ανάρτηση, πέρκι φκει δηλαδή τζιαι καμιά τέγνη που κανέναν συνπαθούνταν

- Η πρώτη εισήγηση της Disdaimona απορρίπτεται. Τζιείνην που έχω τωρά να την πετάξω;
- Η δεύτερη ήδη εφαρμόζεται μακάρι να εν καλά η Ευα Νεοκλέους, η Δασκαλούα, η Μερόπη που μου τα δημοσιεύκει στον Πολίτη τζιαι άλλοι φίλοι που με βοηθούν αφάνταστα τζιαι τους ευχαριστώ τζιαι δημοσίως.
- Με τον διορθωτήν της Postbabylon λειτουργεί τζιαι έχει αποτέλεσμαν 50%. Δουλέφκω με μάκκιντος τζιαι γράφω πας το Page με συνεργάτην το Aspell που έχει λεξικόν open source στα ελληνικά. Αν έχει αθκιασερόν, όπως είναι opensource το λεξικόν μπορεί να φκάλουμεν διορθωτήν στα Κυπριακά. Μόνον ο Κυπριακόφωνος μπορεί να έχει έτσι βλάγκαν, αλλά τζιαι τζιείνος με τα κολλήματα του εν να μας βάλει τζιείνα τα έσχει τζιαι τα έσςιει τζιαι να μας ασσιχτιρήσει :))

Η προσωρινή λύση είναι να χρησημοποιώ τον ορθογράφον του Aspell στα Ελληνικά τζιαι κάθε κυπριακήν λέξην γραμμένην σωστά να την κάμνω add στον κατάλογον των custom λέξεων. Λλίον λλίον έφτασα σε επίπεδον διορθωμένων λέξεων 80% αντί 50% που κάμνει ο διορθωτής των Ελληνικών σε κείμενα της κυπριακής διαλέκτου. Είναι όμως πάλε κόπος διπλός επιπλέον, η κατάρα δηλαδή του δυσλεξικού που θέλει να έχει έναν αποτέλεσμαν λλίον πολλά εντάξει.

Αν έχει άλλες τέγνες, τόσον νοητικές, όσον τζιαι ψηφιακές, παίρνω ευχαρίστως.

the Idiot Mouflon είπε...

Δοκίμασε να γράφεις με χρώματα. Να δίνεις δικές σου ερμηνείες και δική σου "σημασία" στις μορφές, στους κανόνες.

Ο Γαγκουλλής εν' καλός αλλά ο Ρ¨οης Παπαγγέλου εν' ανώττερος. (Εκδόσεις Ιωλκός).

Μιά φορά οδηγούσε ένας φίλος, δίπλα του εγώ ...συνοδηγός. Καταφέραμε να δούμε τζιαι οι θκυό -έστω στιγμιαία -πάνω σε μια ταμπέλα τη φράση... "Οδός Νοουμένων" αντί "Οδός Αγνοουμένων".

Μέγας είσαι Κύριε...

the Idiot Mouflon είπε...

Α... που 'σε... αν δεις κανένα γιώτα τζιαι κάτι τόνους να χωρκοϋρίζουν... δώσ' τους θκυό πάτσους τζιαι σύρτα ούλλα μαζί μέσα στην άνωθεν πρόταση. Οκ;

Kai Na Katharisoume Tous Kakomoutsounous είπε...

Εγώ λαλώ να αποταθείς για αναπηρικόν επίδομα τζαι να σταματήσεις τες πελλάρες.

stalamatia είπε...

Tώρα κάνουν μαγνητική τομογραφία στους έφηβους δυσλεξικούς για να μπορούν να τους βοηθήσουν καλύτερα οι γιατροί.Ατε προλαβαίνεις δε προλαβαίνεις.

Leni είπε...

Μια τεχνική που χρησιμοποιείται κατά τη διδασκαλία των ατόμων με δυσλεξία είναι η συσχέτιση λέξεων με εικόνες. Τούτο μπορεί να σε βοηθήσει με τα μισά σου θέματα για την ορθογραφία, π.χ. το μηλοχυμό.
Ας πούμε, συγχίζεσαι με την ορθογραφία του μήλου; Να θυμάσαι ότι το η που παίρνει εν σαν το σκουλούτζι που μπαίνει τζαι τρώει το μήλο.
Ή, για παράδειγμα, ο χυμός γράφεται με υ γιατί θέλει κάτι κουππωτό να μπει μέσα (ο χυμός).
Υπάρχει ένα σχετικό βιβλιό (πληροφορίες εδώ.

Τους κανόνες της γραμματικής μπορείς εύκολα να τους έβρεις απλοποιημένους που τα βιβλία του δημοτικού (υπάρχουν σε ηλεκτρονική μορφή, αν θέλεις στέλνω σου τα). Φυσικά υπάρχει τζαι μια γραμματική του δημοτικού, αλλά εν είναι ιδιαίτερα εύχρηστο βιβλίο κατά την άποψη μου.

Για τα μόρια εν ξέρω. Πρέπει να μας πει κάποιος που ειδικεύεται.

Ανώνυμος είπε...

Τζι ο αλβέρτος δυσλεξικος ήταν.
Όντως ηταν ο σιειρόττερος φοιτητης και αθλιος μαθητης.
Μετα όμως είδες ήνταλος εκαλπαζε η φαντασία του :)

Andreas

Anef_Oriwn είπε...

Φίλε Aceras,

Ξεκίνησα να γράφω ένα σχόλιο [γι’ αυτήν ΣΟΥ την ανάρτηση] όπου καταπιανόμουν με τη ορθογραφία, τη δυσλεξία, το ΔΕΠ-Υ [Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – με ή χωρίς Υπερκινητικότητα] και άλλα μαθησιακά προβλήματα, με σκέψεις και απόψεις βγαλμένες μέσα από τες δικές μου εμπειρίες ... Όμως το κείμενο μου έβγαινε μακρινάρι και τ’ άφησα για να το ολοκληρώσω μετά και να το κάμω ανάρτηση στο δικό μου Blog ...

Θα πω όμως στα σύντομα [λαμβάνοντας μέρος στη συζήτηση] τα εξής:

1. Όσο κι να παλέψεις της ανορθογραφία ΣΟΥ, αυτή ΔΕΝ μπορεί να φύγει, ΟΥΤΕ και η κατάσταση να σάσει ριζικά ή μια και καλή. Το πρόβλημα έχει να κάμει με την αδυναμία του εγκέφαλου να ανακαλεί τη δεδομένη στιγμή που γράφεις τους κανόνες της ορθογραφία για αν τους εφαρμόζεις στη γραφή ΣΟΥ ή να θυμάσαι από μνήμης το πως γράφονται κάποιες λέξεις. Πολύ χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα που αναφέρεις με το λάθος που έκαμες στην ορθογραφία της λέξης «μηλοχυμόν», που ΕΣΥ την έγραψες «μυλοχυμόν» [αν και κάποιος μπορούσε να πει ότι είναι χυμός που παράγεται σε μύλο άλεσης φρούτων!!!]. Ο εγκέφαλος [ΣΟΥ] τη δεδομένη στιγμή [ίσως λόγω κάποιου minor defect, όπως λενε οι ειδικοί], δεν λειτούργησε και δεν επεξεργάστηκε σωστά τα στοιχεία για να συνδυάσει τη συγκεκριμένη σύνθετη λέξη με το «μήλο» που γράφεται με ήτα και όχι με ύψιλον!

2. Προσωπικά έχω την άποψη ότι η ορθογραφία δεν είναι απλώς «ζήτημαν συνέπειας» με τους κανόνες της ορθής γραφής, αλλά και αισθητικής και ετυμολογίας και ιστορίας [και των λέξεων αλλά και γενικότερα]. Επ’ αυτού μια άλλη φορά [και με παράθεση και συγκεκριμένων παραδειγμάτων] ...

3. Κατά τη δικιά μου ταπεινή άποψη ο Χριστόδουλος Τζιονής, όντως λέει πολλές λουβάνες στα πολιτικά του συγγράμματα στον “Πολίτη” κάθε Παρασκευή [“αριστερός εθνικιστής” είναι, τι να περιμένουμε], αλλά στα γλωσσολογικά πιστεύω ότι είναι πολύ καλός. Οφείλω να πω μάλιστα ότι έχω υιοθετήσει [όταν γράφω] τη δικιά του μέθοδο γραφής με το τελικό νι. Στο αρσενικό άρθρο το(ν) πάντα βάζω νι για να διαφέρει και να ξεχωρίζει από το ουδέτερο άρθρο το!

Κυπριακόφωνος είπε...

Ο Κυπριακόφωνος σςαιρετά σε τζαι λαλεί ότι εν ιξέρει που λογισμικά για να κάτσει να κάμει διορθωτήν! Όσον αφορά τον τρόπον που γράφω τα Κυπριακά μπορείς κάλλιστα να προτείνεις έναν δικόν σου σύστημαν γραφής που να μεν έσςει προβλήματα όσον αφορά την απόδοσην των ξεχωριστών ήχων των Κυπριακών. Εγιώ μόνον το δικόν μου ξέρω ως τωρά! :)

Η σχετική ανάρτηση με την επεξήγησην μου δαμαί: http://kypriaka.blogspot.com/2009/10/blog-post_05.html

Συμπάσχουμεν όσον αφορά την δυσλεξίαν. Εγιώ όσον τζαι αν προσπαθώ εν μπορώ να γράψω έναν κείμενον με σωστήν ορθογραφίαν. Άμμαν φκάλω πάνω μιαν ανάρτησην διορθώννω την 5-6 βολές.

Τέλος, αν σας προβληματίζει πότε να βάλλετε 'ν' στα άρθρα τζαι άλλες λέξεις όπως το 'δεν' τζαι το 'μην', παλιά ο Μπαμπινιώτης είσςεν γράψει έναν κείμενον που εν ολίγοις εν λαλούσεν: πάντα! Δηλαδή πάντα να γράφετε δεν, μην, τον πελλόν κτλ.

Ποσςαιρετώ.

Ανώνυμος είπε...

Aέρφην χρόνια πολλά,
Ποιος ήταν να μας μάθη ορθογραφία και γραμματική στο δημοτικό, η να μας καταλάβει ότι είμαστε δυσλεξική. Ο Τρακόσιας, ο Κουτσόφτας η ο Άδωνης.

Ανώνυμος είπε...

Η κυρία Χρυστάλλα

Aceras Anthropophorum είπε...

Ρε, παρέτα να διάς σημάθκια διότι δεν θέλω να ξέρει ο κάθε Χριστόφκιας γουότς λεπτομέρειες για τη ζωή μου. Ο φασισμός είναι στην πόρτα σας τζιείκάτω τζιαι οι πρώτοι που θα κινδυνέψουν είσαστιν εσείς τζιαι οι δουλειές σας. Άλλον τα χάζια τζιαι οι λογοτεχνίες τζιαι άλλον η ασφάλεια. Εξήασες το 74; Προχτές ήταν.

Aceras Anthropophorum είπε...

Κυπριακόφωνε σέβομαι την δικήν σου προσωπικήν επιλογήν τζιαι στο γράψιμον τζιαι στο στύλ. Άλλον σέβομαι τζιαι άλλον υιοθετώ όμως :))

Άνεφ ναι σε όλα, εκτός που τες λουβάνες του Τζιονή. Για τα ελληνικά καλά τα γράφει. Μόλις γράψει όμως για την κυπριακή διάλεκτο κάμνει τα ελλάς ελλήνων χριστιανών.

Leni φέκκιου για την βοήθεια επί των τεχνικών. Θα τα κοιτάξω. Αγρινέ έχω τα τζιαι τα θκυό. Ο παπαγγέλου εν καλλύττερον σε παρουσίασην αλλά όχι σε περιεχόμενον. Πιαννω τον Παπαγγέλου για απλή μετάφραση τζιαι τον Γιαγκουλλή για περαιτέρω μελέτη.

Κοπέλια που με περιπαίζετε σιαιρετούμεν. Ίσως να είναι τα μόνα σοβαρά σχόλια σε αυτήν την ανάρτησην. Ξέρει κανένας το τηλέφωνον της Σωτηρούλλας να πα να ζητήσω καμιάν επιχορήγησην;

Anef_Oriwn είπε...

Aceras,

Μόνο μια διευκρίνηση: Όταν έλεγα πως συμφωνώ με τα γλωσσολογικά του Τζιωνή εννοούσα τες παρατζιελλιές του στην ελληνική! Δεν ήξερα ότι κάμνει και τον ειδικό στην κυπριακή διάλεκτο!

Πάντως ως ενήλικας ΔΕΝ δικαιούσαι επιχορήγηση, γιατί το πρόβλημα ΣΟΥ δεν αναγνωρίζεται ως αναπηρία! Αν ήσουν ανήλικος όμως, θα μπορούσαν, οι γονιοί ΣΟΥ να κάμουν αίτηση και να πάρουν “ελεημοσύνη” από τον Ραδιομαραθώνιο!

Λαλείς, «Ο φασισμός είναι στην πόρτα σας ...» και δεν έχεις άδικο!!! Και να δεις τι ρεβανσισμός θα επικρατήσει αν το ΑΚΕΛ χάσει την πρωτιά στες επικείμενες βουλευτικές εκλογές, για να μην μιλήσω και για τις επόμενες προεδρικές καθώς αργούν κάπως αυτές!

Moonlight είπε...

Έκαμα σου δώρο μια εικόνα στο μπλογκ μου, πέρνα άμα θέλεις να την δεις, ήβρα την αστεία. (εν αυτοδιαφημίζουμαι, σβήστο αν θέλεις το σχόλιο τούτο)

Moonlight είπε...

Επίσης, είπαν μου να σου να σου πω ότι η λογοθεραπεία βοηθά σε ό,τι ηλικία και να είσαι.