© φωτογραφίας: Μουσείο Ακρόπολης
Έκαμνα βόλταν πας τα μπλογκς τζιαι έππεσα στου Κυριάκου του Εσιέξιξι. Επήρεν μας βίρτουαλ τουρ στο Μουσείο. Από το ταξίδι στα μπλόγκς μας έφκηκεν ταξίδι στο μουσείο τζιαι που τζιειαμαί ταξίδι στην φαντασία. Κυριάκο σε ευχαριστώ γιατί με ενέπνευσες. Επροσπάθησα να ζήσω στον μοντερνισμόν της αρχαίας Αθήνας τζιαι εκατάληξα στην δική μου ζωή του σήμερα. Νομίζω πως ότι εγίνετουν στην Αθήναν θκιόμισι σςιλιάες χρόνια πρίν εγίνετουν εις στην Μπουχαρά τζιαι την Σαμαρκάνδην πριν σςιλια χρόνια, στην Ρώμην πριν 500 χρόνια, στο Παρίσσιν πριν 200 ή πριν πεήντα-εξήντα χρόνια. Η "σύχρονη Σπάρτη" της ισότητας τζιαι της τάξης εσυνετρίβην πριν 20 χρόνια τζιαι η μοντέρνα "Αθήνα" της δημοκρατίας τζιαι των τεχνών βλέπει την σύχρονην "Μακεδονίαν" πέρα που τον Ατλαντικόν να κοκορέυεται, να στήννει Silicon Velley τζιαι να κάμνει Χάρβαρντ τζιαι Εμαϊττί, να πουλά κοκακόλα, μακντόναλτς, μάκκιντος, άιμπιεμ, μάικροσοφτ ουόρντ, τζιαι άηππο στην επικράτειαν, να συνάει πετρόλαον, αλουμίνιον, σίδηρον, ουράνιον τζιαι χαλκόν εν είδη κεφαλικού φόρου.
Ο "Αριστοτέλης" δεν μπορεί να βλέπει πλέον τον κόσμον σαν έναν άμορφην μονοδιάστατην μάζαν όπου αντικείμενα, ζώα, φυτά, ανθρώπινα σώματα, ψυχές τζιαι θεοί συγχαίονται, μεταλλάσσουνται τζιαι αλλάσσουν ρόλους σαν να ήταν μέρος ενός μάγματος. Η μαθηματική αντίληψη της κατηγορίας βάλλει τάξην στην νόηση τζιαι διά μιαν νέαν αποτελεσματικότηταν στον ορθόν Λόγο.
Διδάσκει τον "Μέγαν Αλέξανδρον" τζιαι προσθέτει του την κουλτούρα τζιαι τον ορθόν λογισμό δίπλα στα στην φωτιά τζιαι στο μαχαίρι που θα χρησημοποιείσει για να κατακτήσει τον κόσμο. "Μακεδονία" τζιαι "Αθήνα" γίνουνται έναν βασίλειον να αντιμετωπίσουν τους "Πέρσες" που δεν έρχονται πλέον από την "Ανατολή". Οι σύχρονοι "Πέρσες" κατεβαίνουν απο τον "Ήλιον" τον ίδιον υπό μορφήν υπερθερμανσης της "Γαίας" τζιαι ανεβαίννουν από τα έγκατα της "Γαίας" υπό μορφήν εξάντλησης των αποθεμάτων των μετάλλων τζιαι των υδρογονανθράκων.
Η ερώτηση του αινίγματος είναι: Ποιά είναι η ανάλογη έννοια της κατηγορίας που θα αλλάξει την αντίληψην του κόσμου στον σύχρονον πολιτισμόν;
Πάντως αν δεν μπορείται να πάτε σύντομα Αθήναν, παέννεται στο μπλογκ του Κυριάκου
τζιαι στον ιστοτόπο Toύ ΜουσείουΠάντως αν δεν μπορείται να πάτε σύντομα Αθήναν, παέννεται στο μπλογκ του Κυριάκου
20 σχόλια:
Mπες στο:http://search.bbc.co.uk/search?scope=all&tab=all&q=acropolis+museum
Πάω στις 08/07 και κράτησα εισητήρια για την είσοδο για να μην τραβήσω όσα τράβησε ο Κυριάκος
Φανταστείτε για ένα δευτερόλεπτο το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης να είχε...κλασσική αρχιτεκτονική (έτσι θέλει μιά μερίδα αμπάλατων ) για να προβάλει αυτά τα μεγαλουργήματα....τότε πηγαίνετε στο:
http://www.blogger.com/post-edit.g?blogID=1957975065859084211&postID=981441413848303685 για να καταλάβετε τι τραγικό λάθος κάνουν όσοι υποστηρίζουν με ιστορικίστικες αναφορές την επαναφορά "του Ελληνικού Πνεύματος" στην αρχιτεκτονική.
Η έλλειψη αγωγής δεν είναι λάθος του ανάγωγου αγαπητέ Κώστα. Ίσως ναν το μόνον αλαφρυντικόν. Έχει χάζιν που συμπίπτει τζιαι με την δική σου ανάρτησην για τζιείνον τον ακαλλαίσθητον "Παρθενώνα" (της ντροπής) πας τον αυτοκινητόδρομον, τζιαι το άλλον ντίσνει λαντ που έβαλες τελευταίον.
(απάντησα σου τζιαι στο σχόλιο στην προηγούμενην ανάρτησην(
άρεσεν μου πολλά η μεταφορά σου τζιαι η παραπομπή σου στον κυριάκο
Τζιαι μενα αρεσε μου η αναρτηση σου τζιαι η παραπομπη σου. Ξαναλαλω το γιατι εσσιε τζιαιρο να το πω...εισαι για μενα σταθμος στην μπλοκικη μου ζωη...
Φίλε Aceras
Η απάντηση του αινίγματος είναι:
Άμαν ο κόσμος αγαπήσει τα παιθκιά του πιο πολλά που τον εαυτούλλην του τζιαι σταματήσει να τους κλέφκει τζείνα που δικαιούνται,
άμαν λυπηθεί τα ζώα, τα πουλιά τζιαι ξανααγαπήσει τζιαι ξανασεβαστεί την φύση,
άμαν καταλάβει ότι το πραγματικό νόημα της ζωής, δεννεν η ύλη,
άμαν καταλάβει τη δινή θέση στην οποία βρίσκεται,
άμαν έρτουν αλλο λλία τσουνάμια
Τότες μπορεί κάτι να καταλάβουμεν
Φυσικά τζείνον που μπορεί να γινεί
είναι να ρέξουν στα σιέρκα τους, τζείνοι που ελέγχουν οικονομικά τη γη, τις νέες τεχνολογίες με τρόπον που τα οφέλη πάλε ναν δικά τους.
Ας είναι τζιαι έτσι. Φτάνει να φτάσουμε να σώσουμεν τη γη πριν να επηρεαστεί αναπανόρθωτα.
Μεγάλην ευθύνην έσιετε τζιαι εσείς οι επιστήμονες Aceras. Σκεφτείτε τίποτε επαναστατικόν.
Καλό το παραπεμτικό σου στον Κυριάκο.
Ρίτσα, γκρηκστόρη, Κκαϊλή καλώς τους.
Κκαϊλή έπιασες λάθος μονοπάτι. Η λύση του μαντέματος δεν είναι στα φυσιολατρικά κατατόπια, παρόλον που είναι θέμαν. Η λύση βρίσκεται στους βασικούς νόμους της φυσικής τζιαι στην εφορμογήν τους στην οικονομία. Χάτε να σας δώκω τζιαι μερικά σημάθκια διότι εν πολλά πυθιακόν το μάντεμαν όπως το εσυνάρτησα.
- entropy law and economic process
- αντίθεση του πεπερασμένου με το άπειρο
- σφαιρικό (τοπολογικά με όρια) σχήμα της γαίας
άτε σχεδόν είπα σας την λύση του μαντέματος. Τζιείνος πον να βρει τον σύγχρονον "Αριστοτέλην" κερδίζει φιλοξενία στην Ελβετία για να συζητήσουμε φιλοσοφία. (είμαι σίουρος ότι κανένας δεν θα τον εύρει).
Aceras
Έτσι όπως μας τα λαλείς εννα χρειαστούμε φροντιστήριο να φκούμεν πουπάνω. Εν μας τα κάμνεις κουτσιά καλλύττερα ?
Που να ξιληφτούμαι εν να αλλάξουν ούλλα
Εν να μας λιώσει τζιαι να μας ξεράνει ο ήλιος?
Θέλεις να πεις έταξες του κόσμου φιλοξενία ημήσιη μου στην Ελβετία ,γιατί είσαι σίουρος ότι εν θα έβρουν την απάντηση?
Εγιώ θέλω να βρεθεί ένας να ξέρει την απάντηση τζιαι να σου κουβαληθεί χα χα χα .
Η Σταλαμαθκιά τριγυρίζει γυρόν που την απάντησην.
Το βραβείον για την φιλοξενίαν είναι για την ειδικήν ερώτηση σχετικά με το ποιός μπορεί να έχει εισαγάγει μιάν καινούργιαν έννοιαν στην οικονομίαν η οποία συγκλονίζει τα θεμέλια του μέχρι σήμερα οικονομικού ορθολογισμού.
Εσιει σχέση με τη παγκοσμιοποίηση τζιαι με τη κατάρευση όλου του οικονομικού συστήματος ?Τζιαι στο τέλος θα γίνει ούλλη πλάση ένα?ή κερδισμένοι ή χαμένοι?
Χαμένη που σιέρι αν συνεχίσω να παίζω με το κομπιούτερ τζιαι δε πάω να ράψω καμιά κουρτίνα, εν να διαμαρτυριθεί τζιαι ο κυπραίος ο πελάτης.
@Κουτσό...
Φίλε έτσι ακριβώς όπως τα λες είναι
.. το πραγματικό ελληνικό πνεύμα σήμερα δυστυχώς έχει παρεξηγηθεί αγρίως.. κάποιοι νομίζουν πως με το να κτίζουν τετράγωνες τρύπες με τουρτοειδή νεοκλασσικίζοντα διακοσμητικά σκατούθκια αναβιώνουν το αρχαιοελληνικό πνεύμα.. Ασε που στην τελική Ιστορικά το πάλε πότε ''νεοκλασσικό'' αρχιτεκτονικό ύφος που ήταν στη μόδα το 1900 είναι στην πραγματικότητα ένα γερμανικό δημιούργημα σε μια προσπάθεια να αναβιώσει η Ελλάδα και ο κόσμος απο τον σκοταδισμό... (ώς εδώ όλα καλά)
Υπάρξαν υπέροχα νεοκλασικά κτίρια στην Αθήνα. όπως υπήρξαν και στη Γερμανία ή ακόμη και στην Αμερική (έχει καταπληκτικά βιβλία στο μουσείο ακροπόλεως) Ομως την δεκαετία του 70 σε αντίθεση με τους Γερμανούς και τους Αμερικάνους οι Ελληναράδες με μοναδικό σκοπό το πρόσκαιρο κέρδος τα έριξαν όλα κάτω και έκτιζαν εκέι που υπήρχε μια νεοκλασική μονοκατοικία τετράγωνες τουβλινες τρύπες χώρις χώρους στάθμευσής και με δρόμους φτιαγμένους για κάρα και γαϊδουριά έτσι δημιουργήθηκε η σημερινή Αθήνα..
Το νέο μουσείο πρόκειται στην ουσία για ένα ''τραγικό'' κτίριο , με την έννοια ότι δίνει μια νέα πνοή στο γύρω χώρο, δείχνοντας σου με την παρουσία του πως θα έπρεπε να είναι τα πραγματα σήμερα ,όμως παράλληλα τα γυάλινα τζάμια του γύρω γύρω σου δείχνουν την τραγική ελληνική πραγματικότητα... Οταν πας εκεί θα με θυμηθείς..
Σήμερα το να κτίζεις Νεοκλασσικίζοντα κτίρια ισοδυναμεί με προσβολή στην ίδια μας την ιστορία.. Οι αρχαίοι έλληνες ουδέποτε επανέλαβαν τους εαυτούς τους.. Ποιο πολύ πραγματικό ελληνικό πνεύμα συναντάμε στους ουρανοξύστες της Νέας Υόρκης παρά στην σημερινή Αθήνα...
Αγαπητέ Κυριάκο το νεοελληνικό αρχιτεκτονικό πνεύμα δεν βρίσκεται σήμερα στους ουρανοξίστες ούτε της Αμερικής, ούτε της Defence στο Παρίσσι. Είπες ο ίδιος ότι μόνον ακαλλιέργητοι Έλληνες μπορούν να επαναλαμβάννουν τον εαυτόν τους τζιαι να χαριεντίζονται ότι έχουν ελληνικόν πνεύμαν. Οι ουρανοξίστες ήταν ο μοντερνισμός του περασμένου αιώνα που είχεν πετρόλαον να κρούσει τζιαι να πετάξει. Που ενόμιζεν ότι οι πόροι εν άπειροι, ότι ο κόσμος δεν είναι πεπερασμένος. Ότι άμαν λείψει μια πηγή πετρολάου θα έβρουμεν άλλην. Ακόμα τζιαι οι περιβαλλοντιστές μέχρι το 70 ενομίζαν ότι ο κόσμος δεν είναι πεπερασμένος. Επιστεύκαν στους κύκλους τζιαι για τζιείνους ο τέλειος κόσμος ανακυκλώννεται συνεχώς. Η ανακύκλωση τζιαι οι φυσικοί κύκλοι του νερού, των δασών, της καλλιεργήσημης γης bio θα έσωζεν τον κόσμο.
Ο κόσμος εκατάλαβεν ότι η οικονομική διαδικασία δεν είναι φυσικός κύκλος αλλά θερμοδυναμικός. (περισσότερα σε επόμενον σχόλιον ή ανάρτηση).
Η σύχρονη δημιουργία είναι σήμμερα τζιείνη που θα παντρέψει την όμοφρην φόρμαν με την ελάχιστην κατανάλωσην πόρων. Άκουσα ότι αρκέψαν project να κάμουν το προεδρικόν κτίριον μηδενικής εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα. Το νέο δημαρχείο της Λευκωσίας σχεδιάζεται με τα παθητικά στάνταρτς (αυτόν σημαίνει ότι θα έχει Α κατηγορίας άνεση με Α κατηγορία ενεργειακή κατανάλωση - 10-20 φορές λλιόττερην που μιαν οποιανδήποτε τράπεζαν με κλιματισμό). Το Δημαρχείον της Δερύνειας, τουλάχιστον στις προθέσεις, θέλει σύχρονον κτήριο που να απαντά στες σύχρονες ανάγκες τζιαι να εκφράζει το ωραίον της γενιάς μας σεβόμενον το περιβάλλον. Η Αμερικανική Ακαδημία στη Λάρνακα, παρόλα τα προβλήματα που μπορεί να παρουσίασε αρχικά στη λειτουργεία, ετόλμησε να κάμει κάτι που δεν έγινε ποτέ, ούτε στην Κύπρο, ίσως ούτε στη Μεσόγειο.
Μερικοί αρχιτέκτονες, μηχανικοί, φυσικοί που έχουν το μες το γαίμαν τους να αννοίουν δρόμους ψάχνουν τζιαι ψάχνουνται να κτίσουν τα όμορφα σε ένα κόσμον όπου η ενεργειακή τζιαι υλική λειτότητα συνταντά την λειτότηταν της μορφής.
Τα αρχαιοελληνικόν πνεύμαν της εποχής μας δεν βρίσκεται στο μάρμαρο. Ούτε τζιαι η Λεφκωσιάτικη ψυχή βρίσκεται στην πουρόπετρα. Του έλληνα γλύπτη έφαεν του 300 χρόνια ψάξιμον να φτιάξει σιέριν αγάλματος που να είναι ψηλούμενον πάνω τζιαι να μεν αντζίσει πούποτε (αν δεν λανθάννουμαι εν ο Πραξιτέλης που τα εκατάφερον πρώτος κάμνοντας επανάστασην στην τεχνικήν προσθέτοντας μέταλλον στο εσσωτερικόν του μαρμάρου).
Σήμμερα οι αρχιτέκτονες τζιαι οι μηχανικοί πρέπει να βρουν τρόπους να δώσουν ψυχή στο γυαλλί, στο τσιμέντο τζιαι στο τούβλο στο σίδερο. Πρώτη φορά στην ιστορία του κόσμου μπορούμε να κάμουμε ένα τοίχο πουπάνω ως κάτω με 2 πόντους πάχος, να είναι διαφανής τζιαι να κόφκει την βράστη το σιειμώνα να με φέφκει που τον εσσωτερικό χώρο. Οι κόλοτζιοι, οι κούλλουφοι, οι ακαλλιέργητοι, οι αμαθής το βάλλουν όπου φτάσουν χωρίς σκέψη τζιαι κρούζουν που την πυρά. Τους άλλους πιάννει τους 3 μήνες σκέψη πως θα το χρησημοποιήσουν ορθολογικά.
Η αναζήτηση στη σύχρονη δημιουργία εάν δεν λάβει υπόψη ότι ο κόσμος είναι πεπερασμένος είναι ήδη ξεπερασμένη.
Η οικονομία τζιαι κοινωνική οργάνωση;;;
Πιό κουτσιά καθαρισμένα δεν εγίνετουν Καϊλή. Μετά που τούτα είναι η απάντηση ; )
Μα λαλεί μας την απάντηση εγιώ εκατάλαβατην με δικά μου λόγια τωρά.Θα παίρνουμε ενέργεια από τον ήλιο τζιαι που τα υπόγεια νερά τα ζεστά εκεί που έχει ηφαίστια .
Σημασίαν έχουν τα δικά σου λόγια Σταλαματιά τζιαι όχι τα δικά μου. Αν ήταν τα ίδια δεν θα υπήρχεν λόγος να επικοινωνούμεν. Τα λόγια του ενός εμπλουτίζουν τα λόγια του άλλου.
Τον δεύτερον νόμον της θερμοδυναμικής εκατάλαβα τον καλλύττερα όταν τον εξήγησα μιαν ημέραν πας την βάρκαν στον ανηψιόν μου τον ψαρά. Μετά εξαναεξήγησεν μου τον με δικά του λόγια. Πιό απλά, που παν κατευθείας στην ουσία.
Χρειάζουνται πρωτοπόροι φίλε Aceras
Μα πρέπει τζιαι ο νους των αθρώπων να προετοιμαστεί κατάλληλα, δηλαδή να καθαρίσει που στενόμυαλες τζιαι κοντόφθαλμες σκέψεις τζιαι να δεχτεί τες αληθινές αλλαγές, που έχουν μέλλον τζιαι πραγματική προοπτική για την τύχη του πλανήτη.
( Ακραίο ? ) Σκέφτουμαι ότι άμαν αποδεικτεί ότι υπάρχουν τζιαι άλλοι κόσμοι, εκτός της γης, τούτο θα δώσει προοπτική γιατί εννα μας κάμει λλιόττερο εγωιστές τζιαι εννα να αναγκαστούμεν να κάτσουμεν την μάππα χαμαί.
Ρε Ασέρα δεν διαφωνούμε ρε φίλε.. εννοούσα απλά ότι το Αρχαιοελληνικό πνεύμα είναι αδήριτα συνδεδεμένο με την πρόοδο και την καινοτομία..
Εννοείτε πως σήμερα εδώ που φτάσαμε τα κτίρια πρέπει να έχουν πράσινο προσανατολισμό.. Ακατάχνοτα!
εεε εγώ μπορώ να πάρω μια ερώτηση από την κατηγορία λογοτεχνία; τα οικονομικά δεν είναι το φόρτε μου
(άρεσεν μου η συζήτηση σας)
Na paeis dame:
http://inabody.blogspot.com/2006/05/blog-post_114719457412994834.html
Δημοσίευση σχολίου