Την απάντησην θα την έβρεις στα σχόλια. Σκέφτου λλίον πριν να κάμεις κλικ τζιαι να την δεις.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Ο Aceras Anthropophorum εν ένα μικρόν φυτόν της οικογένειας των ορχιδέων. Βλαστά πας τες ξεροκαφκάλλες. Ζητά λλία πράματα για να ζήσει: ελευθερίαν, ησυχίαν τζαι ελάχιστες υλικές προϋποθέσεις. Στην Κύπρον εξιλείφτην λόγω της αλοάρκαστης ανάπτυξης. Αν κάποιος τον δει κάπου, να μεν το πει κανενού. Να μου πέψει μήνυμαν να πάμεν να θαυμάσουμεν τα φκιόρα του μαζίν τον Απρίλην. Υπόσχουμαι ότι δε θα τσαλαπατήσω ότι βλαστά γυρόν. Αναζητώ τζαι άλλου είδους ανθρωποφέρουσες ιδέες που τείνουν να ξιλειφτούν.
31 σχόλια:
Η Μαρικκού εν που τα Λεύκαρα, η Φανού εshεστην, ο Αντρίκκος;
- Ποιός έκαμεν χιλλέν τζιαι αγόρασεν ναρκοπέδιον μούχτιν τζιαι εχρησιμοποίησεν την πολιτικήν του επιρροήν για να το αποναρκοθετήσει τζιαι να το φκάλει που την στρατιωτικήν αντικατοχικήν ζώνην για να φκάλει λίρες;
"Η Μαρικκού που τα Λεύκαρα" θα σου απαντήσει κάποιος
- Ποιός θέλει πραγματικήν λύσην επανένωσης της Κύπρου;
"Ο Πελλαντρίκκος με την τζιυλιτούραν" θα σου απαντήσει ο άλλος.
- Πως προχωρεί ο ξεσηκωμός των Λυβίων;
"Σαν να τζιαι σιέστην η Φανού"
Τζιαι τα τρεία ονόματα εγινήκαν δηλαδή μέρος της Κυπριακής διαλέκτου για να υποδείξουν μιαν κατάστασην.
Ξέρει κανένας τζιαι άλλα ονόματα που εγινήκαν διάσημα τζιαι μου διαφεύγουν;
Ξέρει κανένας την πραγματικήν ιστορίαν της Φανούς, του Αντρίκκου, της Μαρικκούς;
Υπάρχουν τζιαι τα ανάλογα στην Ελλάδαν. Ο Καράμπελλας για παράδειγμαν...
Διάσημα ονόματα...ο Ππίγκος με το γνωστόν αγγούριν φαντάζουμαι.
tsharli esheses re? no mam ssingoume.
Χέ χε!! Ενόμιζα ότι ο Ππίγκος ήταν Φρενναρίτης τζιαι είπα ότι θα εν τοπικόν. Αλλά μάλλον θα είναι παγκύπριον τζιαι ο Ππίγκος ο Φρενναρίτης έπιασεν το όνομαν του που τζιείνον που ον μύχον. (εκείνον από τον μύθο -για να καταλαβουν τζιαι οι λαλαμαρίζοντες χωραΐτες)
- Ο Αναστασιάδης θα φκει πρόεδρος το 13.
Αγγούριν του Ππίγκου
- Ε ποιός εν να φκει; Ο Γριστόφιας;
Όι. Η στετέ μου η Καστόρα.
Ανώμυμε αν αθθημάσει το esheses δεν προφέρεται έτσι χωρκάτικα. Προφέρεται αγγλιστί όπως τζιαι το rε. Τσιαρλιστί κατ΄ακρίβειαν.
Tsiarli! eshses rε! Rε όπως λαλείς rrrrr με δίχα να τρίφεις το ρ. Όπως Rex, Rrrex, η Ronald Reagan.
No mum. Σσίγκμαι.
(από στιγμιότυπο έξω από το WC του αεροπλάνου τον Κυπριακών αερογραμμών το 1982)
Έτσι λαλεί να μιλούν τωρά τα αραπούθκια της Κύπρου τα αράπηκα όταν θα πααίννουν κάποτε στην Παλαιστήνην με Κυπριακά διαβατήρια;
- Χάλλα χούλλου, σαλάμ μαλέκκουμ (έπιασες το διπλόν κκ ;)))
Ανώμυμε αν αθθημάσει το esheses δεν προφέρεται έτσι χωρκάτικα. Προφέρεται αγγλιστί όπως τζιαι το rε. Τσιαρλιστί κατ΄ακρίβειαν.
Tsiarli! eshses rε! Rε όπως λαλείς rrrrr με δίχα να τρίφεις το ρ. Όπως Rex, Rrrex, η Ronald Reagan.
No mum. Σσίγκμαι.
(από στιγμιότυπο έξω από το WC του αεροπλάνου τον Κυπριακών αερογραμμών το 1982)
Έτσι λαλεί να μιλούν τωρά τα αραπούθκια της Κύπρου τα αράπηκα όταν θα πααίννουν κάποτε στην Παλαιστήνην με Κυπριακά διαβατήρια;
- Χάλλα χούλλου, σαλάμ μαλέκκουμ (έπιασες το διπλόν κκ ;)))
Να μεν εξιχάννουμεν τον Παπάλουκαν με τα περιβόητα αρτσιήθκια του.
Τον Μαύρον με την συτζιάν του.
Την πουτάναν την Ξιαξιούν.
Ξέρω ότι "εσιέστην η Φανού και εγρίστην ο Ηράκλης" και έχω την εντύπωση ότι η φράση ήταν από κάποια παλιά σειρά του ΡΙΚ. Δεν είμαι και σίγουρη όμως.
Πάρακατω Σάββα μου.
Ο Γιώρκος ή το Γιωρκούιν της Κάκας - αν δεν κάμνω λάθος Λευκωσιάτικη κουβέντα του '50 ή τζαι πιο πριν.
A Nai! Μα είναι δυνατόν να ξηχαστεί η πουτάνα η Ξιαξιού;
Ούτε η συτζιά του Μαύρου. Τωρά ο Μαύρος ήταν ο παπάς της Δημάρχαινας οξά κανέναν τουρτζιήν, κανένας μάντης, κανένας δούλος;
Μπορεί να είναι που το Κυπριώτικον σκέτς αλλά μπορεί να είναι τζιαι το Κυπριώτικον σκέτς που το έπιασεν που κανέναν λαϊκόν μύχον. Αθθυμούμαι την θκειάν μου που δεν λαλεί πρότασην χωρίς να πει "επάχαμεν σαν τζιείνον που ομ μύχον"
Τούτον που τον Σάββαν πρώτην φοράν το ακούω.
Ο Γιώρκος της Κάκας εγίνην παγκύπριον. Ίσως λόγω στρατού. Στον λόχο μου εκολλήσαμεντο κάποιου για παραγκόμιν.
Ο Αντρίκκος που την τζιυλητούραν εν γνωστόν τζιαι πέραν του Βαρωσιού; Με ενδιαφέρει αν το άκουσεν κανένας Λευκωσιάτης, Λεμεσιανός ή που χωρκόν πέραν της Αμμοχώστου.
Εγώ πάντως τον Αντρίκκο πρώτη φορά τον ακούω.
Το «παρακάτω Σάββα μου» το έλεγε ο πατέρας μου, με καταγωγή από τη Νεάπολη Λευκωσίας, ίσως να είναι Λευκωσιάτικο; Αν και δεν το νομίζω.
Το Αντρίκκον τζαι εγώ πρώτη φοράν τον ακούω - Λευκωσίατης τζαι ο τζιύρης μου Βαρωσιώτης.
Για τον Μαύρον τζαι τη συτζιάν του εν αθθυμούμαι πολλά καλά, αλλά κάτι είχα ακούσει ή θκιαβάσει για έναν οθωμανόν τσιφιλικάν που ήταν μαύρος τζαι είσιεν μιαν συτζιάν μες την μέσην του χωραφκιού. Μετά που επέθανεν τούτος, όποιος είσιεν νεύρα επήεννεν τζαι εφάκκαν της συτζιάς - καλάν σιόρ, ξύδιν εν είσιεν;
Τον παπάλουκάν με τ'αρτσίθκια πρώτη φοράν τον ακούω. Σε ίντα πλαίσιον μπαίνει;
Update πας τον Αντρίκκον: όντας Βαρωσιώτης ο τζιύρης μου, εφάνην μου περίεργον που εν έκοψεν ποττέ κουβένταν. Αρώτησα τον, τζαι λαλεί μου ότι έξερεν τον καλά τον Αντρίκκον που τον τζιαιρόν που ήταν μιτσής - επεριπέζαν τον Αντρίκκον ούλλοι οι άλλοι μιτσιοί, τζαι τζείνος έφτυννεν τους. Όμως ήταν πολλά καλόν πλάσμαν λαλεί τζαι πολλά καλή ψυσιή. Είσιεν έναν φίλον του τζιυρού μου, του οποίου η μάνα ήταν πολλά καλή γεναίκα τζιαι έβαλλεν του Αντρίκκου φαΐν, οπότε έξερεν τον που τζιαμαί. Υποθέτω ότι επειδή ο τζιύρης μου εσυμπάθαν τον, εν έκοψεν ποττέ κουβένταν.
Ο Μαυρος ηταν ιδιοκτητης χανιου αρχες του περασμενου αιωνα μεσα στη παλια Λευκωσια.Ερχονταν λοιπον οι χωρικοι απο τη Μεσαορια για να πουλησουν τα προιοντα τους,η για να κανονισουν τις δουλειες τους.
Αφου κανονιζαν τα γαιδουρια τους στο σταυλο, τα αφηναν υπο τη επιβλεψη του Μαυρου και των μισταρκων του.Να τα ταισουν, να τα ποτισουν, κλπ......
Εξω απο το χανι υπηρχε μια μεγαλη συκια.Ε.. φυσικο ητανε οι χωρκατες ετσι κουρασμενοι που ηταν απο τη πεζοπορια,εριχναν και ενα γερο ...κατουρημα πριν πανε για τις δουλειες στους στο παζαρι.
Απο τοτε εμεινε να λεγεται οτι ...εν η συτζια του Μαυρου για καποιον, η για κατι,που ολοι βαρανε η εξευτελιζουν...
Τα αρτσιήθκια του Παπάλουκα εν Παφίτικη κουβέντα. Πρόκειται για τον παπάν του χωρκού Λεμόνα, παπούς ή πρόπαππους του νυν ιερέα του χωρκού. Γιατί του το εφκάλαν εν ιξέρω, αλλά, μάλλον εννοείται! Πρέπει νά 'ταν σοϊκλής ο άδρωπος.
Ωραία η ιστορία του Μαύρου.
Ανάλογον τοπικόν με τον Παπαλούκαν έχουμεν σε άλλους τόπους τον πόρτον του Παπάτσιλλάρα.
Τον Μίταν επιάαντον οξά ακόμα!
Ο πελλαντρίκκος με την τζυλυτούραν εσταμάταν το τζύλημα μπροστά στο σπίτι μας για να πιεί νερό που το επρόσφερε πάντα η μάνα μου. Ταλαιπωρημένος άνθρωπος αλλά πιστεύω πως μέσα στη διστυχία του ήταν ευτυχής.
Είδες καμιά φορά την "φάρμα" με τες τζυλυτούρες του πελλαντρίκκου; Τες εφύλαεν γυαλισμένες σ' ένα χωράφι δίπλα από το σπίτι του, όρθιες και στημένες με συμμετρία σαν στρατιώτες σε παράταξη. Θα ήταν πέραν των 50.
Τελικά ο Πελλάντρίκκος ήταν ο πελλός του Βαρωσιού. Λαλείς να ζιεί ακόμα;
Για μέναν ήταν ήδη αφηρημένη έννοια τζιαι δεν έξερα ότι πρόκειται για πραγματικόν άτομο.
Ο Μίτας!!!! Μα πως είναι δυνατόν να ξηχάσουμεν τον Μίταν τζιαι τα "φκιά" του.
Άτε αλλο λλίον εν να τους συνάξουμεν ούλλους. Ξέρει κανένας την ιστορίαν του Μίτα;
Παρόμοιον με το Παρακάτω Σάββα μου, εν το : - Χαβάν Χατζηιωάννου.
Λέγεται για κάποιον που μιλά πολλά, τζιαι δεν έσιει αποτέλεσμα, τέλειωμαν η κουβέντα του.
Τον Αντρίκκον πρώτην φοράν τον ακούω.
Την φράσην: - Εν για τον Μακάριον, ξέρετέ την;
΄Αμα η μάνα μου εσυνομιλούσεν με άλλα άτομα, τζιαι εμείς μιτσιοί εμπαίνναμεν μέσα στην κουβένταν τζιαι ερωτούσαμεν για τί θέμαν κουβεντιάζουν , επειδή εν εθέλαν να μας πουν , ελαλούσαν μας, εν για τον Μακάριο.
Ο Κωστής που τα κάζζια
Ο παπάς που την Αρκάκαν
ελουτούρκαν δίχα βράκαν,
τζιαι έσσιυψεν να μετανοιάσει
τζιαι εφάνην το κρεμμιστήριν του.
Είαν το οι παντρεμενες τζιαι εγελάσαν
είαν το τζιαι χωρισμένες τζιαι ....
είαν το τζιαι οι σιηράτες τζιαι ...
Ου τα εβλοημένα εξίχασα το.
Αθυμάται το κανένας;
Ο Μίτας ήταν Τουρκοκύπριος φευκός (εγκληματίας και φυγάς) που έδρασεν στα ορεινά μέρη της Πάφου τις δεκαετίες 30-40. Έγιναν πολλές προσπάθειες από τις Αγγλικές αρχές για να τον συλλάβουν αλλά πάντα τους ξέφευγε γι' αυτό και η φράση: Επιάαν τον Μίταν. Φυσικά στο τέλος τον έπιασαν και τον καταδίκασαν σε θάνατο αλλά είχε πλέον γεράσει.
Πριν μερικά χρόνια κυκλοφόρησαν δύο βιβλιαράκια με τίτλο 1000 εγκλήματα στην Κύπρο και είχαν πολλές λεπτομέρειες, άρθρα και φωτογραφίες εφημερίδων της εποχής, για τους ξακουστούς εγκληματίες της Κύπρου Χασαμπουλιά, Γιαλλούριν (κοινωνικός επαναστάτης), Μίτας κλπ.
Είναι πραγματικά πολύ ωραία για την ιστορία του εγκλήματος αλλά για την κουλτούρα στην Κύπρο. Τα έχω και τα δυό.
εν το χάνι του Πάντζαρου-
ο γιος του Τσιτσίνια- ατου ο Γαβρίλης
"Εμείναμεν σαν έμεινεν ο Χατζημάρκος πέρσι."εν ηξέρω ποιος εν τούτος ο χατζημάρκος ,αλλά την εκφραση χρησιμοποιά την πολλά συχνά η μάμμα μου,που κατάγεται που την Πέτρα Σολέας.οτν συνήθως μείνει μια δουλεια στη μέση,ή οταν ξεμείνουμε κάπου απρόσμενα.
Zωή
Στα Κοτσινοχώρκα λαλούμε "σκατά του Μέσιη" άμαν κάτι πάει λάθος.
twra eida to post touton, exw na pw gia thn sytzian tou mavrou:
eishen polla endiaferon arthron o politis nomizw prin merika xronia:
Ens tsiflikkas otan epethane afiken tou pistou tou doulou klhronomia mia sytzian. (O mauros mallon anike stos "Afroturks")
O mavros opote ekamen enan kafene poukatw pou thn sytzian tziai ekamne kafedes stous perastikous. H sytzia htan sth Lakatamia. Sto arthro eishen martyries ens gerou, tou Savva Ppoumou, o opoios htan geitonas mou kapote.
Δημοσίευση σχολίου