Σάββατο, 23 Μαΐου 2009

Ξορισμένον τζιαι ζίλικουρτιν


Που ν'αννοίξει το μνήμαν σου
Που να λύσεις σαν το τζιερίν
Που να φκάλεις ζίλικουρτιν
Που να ΄σιεις τες κατάρες μου τζιαι τες καταρασιές μου
Που να φκούν οι κίττοι σου
Που να δεις τ΄αγγελούθκια
Που να καείς τζιαι ν΄άψεις
Που να κάτσιει γή πουπάνω σου τζιαι γιώ πουπανωθκιόν σου
Που να κορατζίσει η πέτσα σου
Που να λύσεις τζιαι να στάξεις
Που να μαυρίσει τ΄όνομαν σου
Που να μείνεις γέρημος τζιαι σκοτεινός
Που να μεν λύσεις
Που να ξερνάς καούρους (να πάθεις επιληψία)
Που να πιαστούν οι κωλοταυρίτες σου
Που να σε πάρει το ρέμαν του γιαλού
Που να σε νεκροφιλήσω
Που να σε μαυροσιυλλόϋρεύκουν
Που να σε φάει η βλαγκάρα
Που να σε φαν οι ατοί
Που να σου βάλουν οι μούγιες μπάσματα τζιαι οι γιατροί φυτίλλια
Που να στραωθείς τζιαι να σε τραβούν με το ράμμαν
Που να βκάλεις ξορισμένον
Που να σε δώ δεσπότην
Που να σε δω λέπρην
Που να σε πέρνουν πας το ξυλοκρέβατον
Που να φας την φάουσαν τζιαι την μύλλα σου
Που να ΄ρτουν τα χαπάρκα σου
Που να όψεσαι
Που να ξηλειφτεί η ράτσα σου
Που να σε πάρουν οι τέσσερις
Που σε φάν οι σιύλλοι
Που να κρούσει το σπίτι σου
Που να ψοφήσεις τζιαι να μεν ηβρεθεί χώμαν να σε σιεπάσουν

Που τον θυσαυρόν της Κυπριακής διαλέκτου του Δρ Γιαγκουλλή.

Ξέρεται πολλές γλώσσες που να έχουν έτσι πλούσιαν εκφραστικήν πανοπλίαν για να ξεράσει κάποιος το μίσος του για κάποιον; Σας προσκαλώ να ξαναεπισκευτήτε την θεωρία του Φρόυντ για το ταμπού της αφαίρεσης της ζωής του άλλου υπό το φως  τζιαι αυτής της συλλογής κατάρων. Σας προσκαλώ επίσης μετά που θα θκιαβάσετε την λίστα, να ξανασκεφτήτε την στάση μας σαν λαός προς τους άλλους λαούς, ιδίως προς αυτούς που μέρος τους έκαμεν κακό στον κυπριακόν λαό. Τζιαι την συμπεριφοράν μας σαν οργανωμένα σύνολα το έναν προς το άλλον.

Δεν είμαστιν λαός. Είμαστιν φάουσες.

Άτε να μέν σύρω τζιαι γω καμιάν κατάρα τωρά "που να ξεράνει η βί... σας", διότι μάλλον μόνον έτσι εν να γλυτώσει τουτος ο τόπος που το μίσος τζιαι τες κατάρες.

24 σχόλια:

koutso είπε...

Μεγαλείον οι κατάρες σου,θα αρχήσω να τις χρησιμοποιώ εναντίον των κουλούφων...

ρίτσα- είπε...

ε καλά ε δυνατό οι άλλες γλώσσες να μεν έχουν;

αλλά τζιαι να μεν έχουν, μπορεί να έχουν πιο πλάγιες στρατηγικές για να φκάλλουν το άχτιν τους,

μα γιατί να θάφκετε τους κυπραίους; αλλού ήβρετε πιο καλά;

Aceras Anthropophorum είπε...

ρίτσα έχεις δίκαιον ότι είναι λλίον κλισέ που καταντά σπαστικόν το "ο Κυπραίος έτσι τζιαι ο Κυπραίος έτσι..." Τί να κάμουμεν όμως που ο θεός έβαλεν το νισί μας στο κέντρον της γής :)))

strovoliotis είπε...

"Που να σε δώ δεσπότην"
Τζιαι γιατί είναι τούτον κατάρα και έκφραση μίσους; Θα ήταν ενδιαφέρον να μαθαίναμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ο λαός μας περιέλαβε την παρούσα αναφορά στις κατάρες του.

Διάσπορος είπε...

Αμα ξιτιμάζω στο αυτοκίνητο τους άλλους οδηγούς που κάμνουν λάθη, πάντα βάλλω τους τούτες τες κατάρες.

Cake είπε...

Άμαν αρκέψουν να ξιτημάζουν οι καλαμαράες, θέλω να χωστώ κάτω που κανένα τραπέζι! Έτσι πράμα σαν τζίνους εν είδα ποττέ μου!

stalamatia είπε...

Ο μακαρίτης ο πατέρας μου άμαν άκουε καμιά γαινέκα να καταρκιέτε( Τους δικούς μου δεν τους είχα ακούσει ποτέ να βάζουν κατάρες) έλεγε ουυυυ αν έβαλλε φτίν ο Θεός τους πελλούς ήταν να ξιληφτούμεν ούλλοι που τες κατάρες τούτου του τόπου.

Neraida είπε...

Εσκέφτουμουν τζιαι εγιώ:

- Ήντα έπαθεν ο Aceras τζιαι άρκεψεν τις κατάρες; Ήντα του εκάμασην ;;;;


Ε... ύστερα το κατάλαβα ότι είπεν να κάμε συλλογήν :-)

ιων είπε...

Παναγία μου Ασέρα, πρώτα είδα τις νεκροτζιεφαλίε τζια ανατρίσιασα. Μπρρρ. Υστερα άρκεψα να δκιαβάζω τζιαι εσκέφτηκα, μα τι έγίνηκεν τζιαι εθύμωσεν τόσον πολλά ο ασέρας τζιαι με ποιόν. Κύριε ελέησον. ΄Ομως ασέρα το - Εσιε τες εφτζιές μου που τα είκοσι μου νύσια τζια να σε δώ δεσπότην, είναι εύχή, όχι κατάρα.

Διερωτούμε αν έχουμεν έστω και το 1/3 του αριθμού των πιο κατάρων σε ευχές. Θέλετε να δοκιμάσουμε;

1. Εσιε την ευτζιήν μου τζιαι να προκόψεις.
2. Πήαιννε στο καλόν τζιαι ο Θεός να σε γλέπει τζιαι να σε σσιέπει.
3. Εσιε τες ευτζιές μου που τα είκοσι μου νύσια.

Ευχές των γιαγιάδων μου, που ποτέ δεν τες άκουσα να βάζουν κατάρες σε κανέναν.

Ανώνυμος είπε...

exw tin isia aporia me ton strovolioti ... to "Που να σε δώ δεσπότην" giati theoreite katara?

ham

Aceras Anthropophorum είπε...

Φίλε Στροβολιώτη εξανακοίταξα, ο Γιαγκουλλής καταγράφει "να σε δώ δεσπότην" σαν κατάρα. Σίγουρα που κάποιον ποίημαν το έπιασεν ή που κάποιον τσιάττισμαν. Οι πηγές του είναι σίουρες τζιαι δεν φαίνεται που τους αθρώπους που θα γράψουν κάτι πρόχειρα τζιαι λάθος. Δεν ιξέρω όμως τι υπονοεί.

Ίων για κάθε ευτζιήν που βάλλεις δέχουμαι να βάλλω 5 κατάρες τζιαι να δεις ότι στο τέλος εν να σε νικήσω. Εκοίταξα μες το λεξικόν, για κάθε ευτζιήν έχει τουλάχιστον 15-20 κατάρες.

Cake, για ξητιμασιές δεν έχω αμφιβολία για τους καλαμαράες. Για τιμασιές όμως δεν ξέρω, ίσως να εν το ίδιον. Νομίζω ότι όσον παραπάνω ο κόσμος πιστεύκει σε μεταφυσικά τόσον παραπάνω κατάρες έχει η γλώσσα του.

Aceras Anthropophorum είπε...

δεν ξέρω ham. Ίσως να υπονοεί "τράουλλον", "απάντρευτον"; Ίσως πάλε η λέξη δεσπότης να παραφράζεται αλλιώς για να δείξει κάτι το αμολόητον, του στύλ "με τα τζιέρρατα" (που τα χώννει πουκάτω που το σεντόνι που έχει πας την κκελέν), με τα φουστάνια... Ξέρω γω τι θα εφαντάζουνταν όταν το ελαλούσαν; Μπορεί επίσεις να το εφκάλαν τον τζιαιρόν που εκρεμμάσαν τους δεσποτάες οι Τούρτζιοι.

Χαρίτων Ιωσηφίδης είπε...

Εγώ ξέρω μια καινούρια:
"Που να σου σιέσει ούλλ' η Κίνα"
:)

the Idiot Mouflon είπε...

Μεταμοντέρνο κυπριακό: Που να μεν ξανακλείσεις κουπόνι!

Aceras Anthropophorum είπε...

Τί φριχτόν θάνατον ρέ Χαρίτωνα. Καλλύττερα να σε πέρνους τέσσερεις παρά να σε πέρνει ο χέιμαρος των σκατών ενός δισεκατομυρίου Κινέζων

Αγρινέ πρέπει να είμαι πολλά προμοντέρνος διότι δεν εκατάλαβα λέξη. Έχει 19 γρόνους που έφυα που την Κύπρον

axairefti είπε...

To Mouflon πρέπει να εννοεί τα στοιχήματα: Kypreos´ favorite sport, ύστερα που την μάππα...
Στη γειτονιάν μου εν μας λίφκουνται θκιο πράματα:
Κουμαρτζίδικα τζιαι Kομμωτήρια.
Υπάρχει διασκέδαση και για τα δυο φύλα... Ισότητα made in Cyprus.

politispittas είπε...

Τι να πω; Θαρρώ πάντως πως όλες οι ανθρωπολαλιές έχουν ανάλογα οπλοστάσια, εξ' ίσου ευφάνταστα. Μπορεί κανείς άραγε να σκεφτεί την ποικιλία και περιγραφικότητα σε ύβρεις και κατάρες σε καπηλειά των λιμανιών στις εποχές της κλασικής πειρατείας;

Κάπου αλλού, κάποια στιγμή, είχα βρει έναν «οδηγό» των προσφιλών βρισιών που είχαν οι έλληνες επαναστάτες του 21…Άλλο απέραντο και εύφορο χωράφι.

Τέλος πάντων, ωραία ανάρτηση –και πάλι- φίλε μου, αλλά, δράττομαι της ευκαιρίας να σε συγχαρώ για την αριστουργηματική δίγλωσση ανάρτηση της 3ης Ιουλίου 2008… «Au cerisier» , πραγματική ποίηση μπορώ να σου πω.

Πάντα με συναρπάζουν τα δίγλωσσα κείμενα ακόμα και αν δεν κατανοώ επαρκώς την «άλλη» γλώσσα. Η συνύπαρξή τους μέσα από τη διαφορά στον ήχο και την αίσθηση, είναι μουσική ψυχής.

Χαρίτων Ιωσηφίδης είπε...

@Aceras
Ξέρω 'γώ; Ίσως. Πάντως με ένα προχειρο υπολογισμό βρίσκω ότι η κατάρα αυτή γεμίζει το φράγμα του Κούρρη 2 φορες...

Candy Candy είπε...

Τελικά έχουμε εντυπωσιακά πλούσιο καταρολόγιον. Γοητευμένη!

Ανώνυμος είπε...

Και κάτι λίγο πιο όμορφο "Που να μυρίσει ο τάφος του"

kkai-Lee είπε...

Aceras,

Αν οι κατάρες εν πκιο πολλές που τες ευτζιές έχουμεν πρόβλημα. Εν καλά να καταγραφούν τζιαι οι ευτζιές για να φανεί που βρίσκεται το θέμα.

Πάντως το "Να έσιεις τες ευτζιές μου που τα είκοσι μου νύσια" εξουδετερώνει τες μισές που τες σαράντα κατάρες του Γιαγκουλλή.
θέλουμε τζιαι πρέπει να πιστεύκουμεν ότι το καλόν εν πουπάνω που το κακόν.

Άλλοσπως είμαστεν χασιμιοί.

Τζυρκακός είπε...

Ά που να φκάλεις πόνημαν βλαγκάραν φάουσαν τζιέ ζίλικουρτιν παιδίν της ποδκιασσιελλωμένης

Σημείωση: Οι πιό πάνω (παφίτικες - εν ξέρω αν τις χρησιμοποιούν τζιε αλλού ) ξητιμασιές εν προορίζουντε προς κάποιο συγκεκριμένον άτομο.

Μάσσιαλλα σου ατζιέρατε τζι' άφτονα σου. Εν ήξερα ότι είσουν έτσι ξιμαρόγλωσσος. Πέμου, τρώεις τζιέ ψουμίν με τζιν' το στόμαν;

Τζιέ πριν πεις οτιδήποτε, αστειεύκω σε φίλε μου !

Άτε πάω να δω τον τελικό του Ουέφα, ίνσhαλλα να νικήσει ο καλλύττερος.

Συνέχισε να μας παιδαγωγείς και να μας ψυχαγωγείς με τις ιστορίες σου. Ήταν να σου πω τες ευκούλλες μου να σhεις αμμα είσαι μιαλλίττερος μου τζιέ έννεν πρέπον.

Τζυρκακός

Aceras Anthropophorum είπε...

Για σας κοπέλια τζιαι κοπέλλες που δεν εσιαιρέτισα ακόμα.

Τζυρκάκο σε αυτήν την ανάρτησην έπιασα μόνον τες κατάρες. Τες ξητιμασιές άφηκα τες για άλλην φορά : )

Αν βάλω ξητιμασιές εν να θέλω σεντόνιν να τες ιγράψω πάνω, αλλά τζιαμαί νομίζω ότι οι καλαμαράδες δεν πιάννουνται, κάμνουν μας κόσσιηνον.

Κυπριακόφωνος είπε...

Εξαίσια ανάρτηση! Εύγε!